Sökfrågor som får er att hitta hit, och svaren.


 
Okej, sånt här är spännande tycker jag. Vid årsskiftet började jag lära mig lite mer om google-verktyg, särskilt ett som heter analytics där en kan se statistik på sin webplats. Passande att koppla det till lille bloggen för att lära mig mer tänkte jag.
 
En kul funktion är att en kan se frågor ni ställt till google som gjort att ni sedan klickat er in här. Vi kan väl gå igenom de 8 frågorna som ligger högst upp:
 
 
 this past week.
Okej det var ju inte så förvånande. Kul att ni vill hitta hit :)) Eller om det är så att ni gärna skulle vilja lära er texten till en av The radio depts bästa låtar. I så fall hittar ni den här.
 
 hjärt tröja.
Här kan jag ju bara gissa att ni kanske är några som undrar över tishorna som har ett hjärta med ögon. I så fall är svaret Comme des Garcons (PLAY). En av mina stående sökningar på Tradera förövrigt. Den här randiga är nog min favorittröja forever.
 
 ronette.
Japp, det är jag det. Kan ju också vara så att man gärna vill läsa mer om karaktären Ronette i Twin Peaks. Vad vet jag. Annars finns ett litet presentationsinlägg om mig från förra året här.
 
 bf maj 2017 blogg.
Det här var lite mer oväntat. Jag antar att man hamnat här för att jag alltid refererar till min pojkvän som "bf", och att ja... att jag gillar maj, kanske. Men jag kan ju även anta att ni egentligen är personer som velat läsa om personer som ska beräknas ha förlossning i maj. I så fall får jag göra er besvikna.
 
 broder daniel bokmässan.
Att BD gästade bokmässan för två år sedan var väl ganska omtalat ändå. Jag var där såklart.
 
 sandqvist plånbok.
Yes, jättebra köp kan jag intyga! Min bästa och finaste plånbok nånsin.
 
 shoppa göteborg.
Det här skulle jag säga att jag vet väldigt mycket om, efter att ha huserat där i fem år. Här och här finns mina gbg-shoppingguider.
 
 vårkappa.
Svinsvårt att hitta ju. Jag har nog skrivit om detta ett antal gånger pga letar efter den perfekta. Så här finns ju inget bra svar direkt. Nu är det ju lite fel årstid kanske. Men om ni vet om nån fin beige i lagom längd kan ni la hojta.
 
 
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Listat, Tankar | Blogg, Göteborg, comme des garcons, sandqvist, this past week | |
#1 - - Ellen:

haha! ändå väldigt rimliga sökningar? lite långsökt med den med "bf" kanske.. hahaha.. men annars så! jag måste titta mina sökningar nu på direkten, det var längesedan

Svar: Hah ja det fanns en hel del lustiga också, men dessa var de vanligaste och ändå rimliga som du säger :))
Ronette

#2 - - Daniella:

hur ser du dina sökningar sådär? har analytics men lär mej det fortfarande hee

Svar: Jag använder nåt som heter search console. Minns jag rätt fick man koppla ihop det med analytics-programmet.
Ronette

Upp