Hej alla nya.


Jag fick den här kommentaren för ett tag sen:
"jag har typ tusen frågor då jag börjat läsa din blogg nyligen. kan du inte göra ett "lär känna mej" inlägg så vi nya läsare kan få göra just det, lära känna dej?"

Först: hej och välkommen, och kul att ni är ett gäng nya som vill kika in.
Här kommer det nu! – Lära-känna-inlägget:
 
 
Jag heter Ronette och har skrivit, donat och hållt på med den här bloggen i fem år nu.
Den skapades när jag ganska nyligen flyttat till Göteborg och behövde någonstans att göra av bilder+minnen+tankar och annat smått och gott.
 
Göteborg blev mitt tillhåll för fem år (också), för tidigare vid det här årsskiftet bestämde jag mig för miljöombyte och "bor" därför nu på en liten ort i Småland där jag från början är uppväxt. Kanske vänder jag tillbaka igen en dag, kanske inte. *Tar en dag i taget*.
 
 
 
Bland det sista jag gjorde i Göteborg var att plugga reklam&marknadsföring och tog efter två intensiva år examen som copywriter. Att skriva har alltid varit mitt bästa "kunskapsområde", när jag var liten plutt skrev jag egna berättelser och drömde om att bli författare. Jag copywriter-jobbar dock inte särskilt mycket just nu men skriver då och då på olika frilansuppdrag.
 
Min reklamklass på fäzt!
 
En annan grej jag gillar och alltid gillat är kläder och ytligheter (inte alltid till det bästa dock om en tittar på gamla foton). Men tycker det är kul med stil helt enkelt. Just nu har jag ett vikariat som butikssäljare i en klädbutik. Drömmen är nog att i framtiden kunna kombinera text/mode/pr. Typ.
 
 
När jag inte ägnar mig åt jobb-grejer gillar jag att läsa, skapa pyssel, experimentera med bakrecept, och så går jag på ridlektion en gång i veckan.
 
 
 
 
En annan favoritaktivitet är att besöka loppisar och second handbutiker, jag har tradera som en av mina mest besökta internetsidor och kan sitta och scrolla runt i oändlighet (ungefär).
Förra sommaren fick jag den braiga möjligheten att vikariera för Madeleine i hennes himla fina vintage- och intredningsbutik Bonbons (ligger i Kalmar, besök!) Väldigt drömmigt att strosa runt där bland gamla tyllklänningar och sälja snygga prints och annat bra.
 
 
 
Jag har en katt också sedan tre år och tre månader och han är bara så himla fantastisk på alla sätt och vis. Han heter Gossen och beräknas vara 8 år, i och med att jag hittat honom via ett katthem så kan en inte veta åldern på pricken. Gossen gillar att agera knävärmare, gå på upptäcksfärd i garderober och att sova sked.
 
Update: Namnet Gossen såsom i "pojken", eller snarare "lilla pojken", till och med. Det passar honom prima eftersom han har ljus röst som en kattunge, är lite busig, och – mammig.
Extratips: youtubea Rumpnissarna (Typ detta) från Ronja Rövardotter där den minsta heter just, lelle Gossen :3
 
 
 
Så knäppt att tänka på att han innan vandrade runt ensam och hemlös i Lysekil. (Och skulle så gärna vilja veta hur det kommer sig!) Lelle parvlen. Känns liksom som att han varit min hela livet.
 
Allmänt, Tankar | |
#1 - - Beatrice:

Så fint med lära-känna-inlägg när jag precis hittat hit jag också! Alltså, katten är ju för fin! Sörjer ofta att jag är superallergisk... Men namnet, är det gossen som i "pojken" eller gossen som i "den gosiga" typ? hehe. Det där med ord och dialekter och sånt alltså! Tänkte att småländska och halländska ändå kan vara rätt lika ibland! (om nu gossigt är halländskt alltså...)

Svar: Tack, vad kul! :) Gossen heter Gossen såsom i Pojken :)) Känner att jag måste förtydliga det lite i inlägget nu. När en är så van vid det själv så tänker man inte riktigt på att det kan låta olika. Så bra att du påpekade!
Ronette

#2 - - Sandra Nicole:

Roligt inlägg, väldigt kul att få veta lite mer :) och drööömmmer om en katt eller ett fluffigt husdjur i någon form... <3

Svar: Tack! Ja men det är verkligen det bästa<3
Ronette

#3 - - ISA:

se där, jag fick lära mig ett och annat nu :) du verkar så mysig av dig!

Svar: men aw, tack snälla!
Ronette

#4 - - Linnea Aurora:

Åh vilket roligt inlägg! Och gillar upplägget! (Är ett fan av listor också, men tycker att detta gjorde sig superbra i icke-listform ;))

Upp