Ett foto i månaden 2016.


Ett foto i månaden ihop med en kort sammanfattning är ju tradition här på lille bloggen, så trots tidigare listsammanfattning, kan vi väl titta lite mer på 2016 innan vi går vidare.
(Alla tidigare tolv-bilder-år hittas i kategorin här!)
 
 
 
I januari hade jag varit tillbaka i småland knappt en månad, var fortfarande ganska skoltrött och i behov av att stressa av. Sysselsatte mig därför med bakning, stallhäng, kattklappning och pyssel om dagarna. Hittade till Monthly Makers, och bestämde mig för att försöka vara med varje månad. I januari blev resultatet en t-shirt med ett favorit on screen couple. Alla andra monthly-skapelser hittas här i pyssligt-kategorin!
 
 
 
 
Det blev februari och jag läste mest böcker i väntan på att våren skulle uppenbara sig. Den här speciella historien fick jag i julklapp.
 
 
 
 
Mars innebär marsipantårta ifall en befinner sig i småland, fössta tossdan i mass ni vet. Så jag knåpade ihop en från grunden. Tycker den blev så fin. Den här månaden var även lite nervig eftersom jag fick intervju (hos den klädbutiken som jag sen jobbat i resten av året.)
 
 
 
 
Sen blev det april och jag hade födelsedag i typ tre dagar. Det får man ha när en fyller 25. Gick på spa, plockade hundratals vitsippor och solade näsan vid husfasaden. Och åt rabarberpaj såklart. Livets efterrätt.
 
Gossen var hos veterinären och drog ut tänder. Det var mindre skoj, men är så glad att allt gick bra. Och sen började jag packa upp säsongsnyheter och hjälpa kunder i ovan nämnda klädbutik.
 
 
 
 
I maj gick jag runt och var nervpirrig mest hela tiden; mycket pga hundra nya jobbgrejer att lära sig, men även över frilansstressen och att jag börjat träffa en fin person. Då är det bra att sticka till Oknö ett tag, sätta allt på ljudlöst, titta på vågorna och bara vara ett tag.
 
 
 
 
När juni kom blev allt lite enklare och klarare. Jobbet rullade på, vi bestämde att det är vi, och frilansångesten släppte. Och så firade vi midsommar i en liten stuga som låg skogigt och omringat av en glittersjö. Ba kände mig helt harmoniskt så det gjorde inte riktigt något att vädret var 30gradig bastu.
 
 
 
 
Sen blev det juli och jag hade en inbokad frisörtid, vilket var säkert ett år sedan och därmed en historisk händelse ungefär. Kapade en välbehövlig decimeter och promenerade runt på fina kullerstensgränder med min mamma efteråt. Suckade och åh:ade över fina trädgårdar och utbrast "sådär ska jag bo en dag!".
 
I övrigt var det kanske min sämsta månad; hängde med Gossen på akuten och var helt förstörd och orolig över det, som den överbeskyddande kattmamman man är. Men han återhämtade sig efter det också som tur är<3
 
 
 
 
I augusti när jag var ledig ett gäng sammanhängade dagar, bestämde jag mig för en liten göteborgstrip. Hängde med besty, gick på spelning på götaplatsen och sörplade drinkar på krogen. Den här månaden gick så himla fort, för jag kan knappt minnas vad mer jag gjorde än detta. (Jobbade antagligen.)
 
 
 
 
Sen blev det september. Som var en väldigt somrig höstmånad. Jag och bf styrde upp kräftskiva första helgen som blev så himla bra. Skulle kunna ha kräftkalas 12 gånger om året efter det. I slutet av månaden stack jag till göteborg igen för att gå på bokmässan och kom hem med en hel hög nya meningar.
 
 
 
 
När det blev oktober blev jag inbjuden på bokrelease-fest för Madeleines pärla "Pretty Please" som hon fixat och trixat med så länge. Resten av månaden sparkade jag i löv på gatorna, hade en varm katt i knät och jobbade lite. Min höst var så himla lugn det här året om en jämför med föregående.
 
 
 
 
I november började vårt lille ek-projekt gro igång på riktigt. Vi plockade ett stort gäng i mitten på september någon gång, och det var ju ett av mina höst-mål, att odla minst ett litet träd. Just nu är dom 6 på fönsterbrädet, en hel familj alltså. Vi strosade även runt på Astrid Lindgrens värld en dag, och senare i månaden firade vi att bf fyllde år.
 
 
 
 
Slutligen december. Fast har inte haft så mycket december-känsla alls. Tur att vi gjort pepparkakshus och tittat på greveholm för att det skulle kännas lite mer. Och Gossen drog ju fram stjärngossestruten vid Lucia.
Hela månaden och året avslutades med ett bra nyårsfirande. Ska sätta ihop ett outfit-inlägg om det senare har jag tänkt. På lille undersökningen vi gjorde tidigare såg en nämligen att ni särskilt gillade att läsa om kläder här inne :))
 
 
 
Sådär. Många har tyckt att 2016 har varit ett skitår, och det har det kanske också rent allmänt. Hur det sett ut i världen och så. Men för mig personligen har det ändå varit bra och utvecklande.
2015 var nämligen totalkaos och ångest 24/7, så trots ett par dippar har det här året ändå inte varit i närheten av så gråtigt som -15 var.
I år fick jag mycket av mitt välmående tillbaka. Jag fick gå runt på de små vägarna som jag saknat så mycket, ätit frukost i en trädgård, stannat till vid hästhagen och köpt glass på hemvägen. Balsam för själen som en säger. Och att en ny bra person kom in i mitt liv. Och jag tänker att det är allt det där fina som jag kommer minnas allra mest med 2016.
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Tolv bilder | |
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, jag äääälskar Pojkarna, så himla märklig bok :D

Svar: Visst är den!
Ronette

Upp