En onsdag i Kalmar + nytt hår.


I onsdags stod det äntligen "klipptid!" i kalendern. Min mor följde med som sällskap eftersom vi var peppa på att spana in ett nytt (för oss) fik efteråt.
 
Tog förebild på manen innan vi drog såklart. Alltså hur hände detta? Det är först när jag ser det på bild såhär som en ba "är det SÅ långt!?" På g ner till midjan nästan, herregud.
 
 
När vi var hemma igen såg det istället ut såhär :):) Kommer känns konstigt ett tag tror jag, men tycker längden blev perfekt och är så himla nöjd över att det äntligen blev av (ofrivillig konstig ordvits?)
 
 
Det var toppväder hela dagen! Tack Kalmar.
 
 
Hejhej! Helt nyklippt och icke-lockad utanför slottet. Älskar det här stället.
 
 
Vi promenerade genom slottsparken och förbi ett gäng idylliska hus.
 
 
Kullerstensgränder va<3
Jag hade tröja från Comme des Garcons och jeansshorts från Acne. Plus vita tygskor som jag lyckades få körsbärsfläckar på, hrmm. Lyckades nog få bort den värsta dock (husmorstips: tvättmedel och ättika).
 
 
Sen var vi framme, här, på Krusentiernska trädgården!
Jag har velat besöka ända sen Madeleine berättade om det för längelänge sen. Det var så mycket större än jag trodde! Så fint överallt med träd, buskar och blommor i överflöd.
 
 
Och så fikade vi förstås. När det (för en gångs skull) finns två helt mjölkfria kakor i samma disk, då måste en ta båda. Det är alltså inte en risboll, utan en kokostopp där till vänster :):)
 
 
Två till fika-peppa.
 
 
När vi sen gick tillbaka igen såg vi ännu fler perfekta hus. Astrid Lindgren-klass på detta. Det är ju såhär en vill bo en dag.
 
 
Slut på bra ledighetsdag.

 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Kläder & utseende | |
#1 - - ISA:

jag som trodde före-bilden var efter, så fint hår alltid med andra ord :) Och snacka om göllig stad du bor i dåååå <3

Svar: Haha men tack! Ja visst det är såå fint :)
Ronette

#2 - - Lili:

Sjukt fint blev håret!

Upp