Såhär var 2016.


 
Hej!
Om en dag är året slut. Sjukt! Såhär har det varit:
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
 
Ja ganska mycket.
Började på ridskola och har lärt mig rida i alla gångarter (och även ramlat av) :3
Jag åt min första riktiga sushi-måltid och har börjat gilla det! Vem kunde ana!?
Började tycka om avokado också. Denna knäppa grönsak som jag tidigare förknippat med gräs (alltså grönt-på-marken-gräs), och nu är jag en sån där; som står och klämmer och känner i 2-för-10-korgen i mataffären.
Och så har jag jobbat i klädbutik
 
På min allra första ridlektion hängde jag ihop med den här damen.
 

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?

Att min hälsa och mående blev bättre. Att jag fick ett jobb som är ganska svårt att få. Och att vi bestämde att det är vi.

 
 

Vilket var ditt bästa inköp?

Halsduken i ull&kashmir från Filippa K. Älskar’en!


Vad gjorde dig riktigt glad?

Glad och lättad: att Gossen återhämtade sig efter sina veterinärvistelser, som i år var alldeles för många.
 
 
 
 
Den bästa boken du läste i år?

Nattsagor för sömnlösa av Johanna Wester. Gu' vad jag gillade den, måste nog läsa om den snart! Här har jag skrivit lite kort om den, och nån vecka efter fick jag ett fint mejl från henne där hon tackade! Så kul.

 
Årets bästa tv-program?

Har aldrig någonsin sett så lite på tv som i år tror jag… men.. Svett&Etikett kan väl räknas även att vi plöjde det på svt play?


7. Årets bästa tv-serie?

Skam!
 
 
 
Vilka länder besökte du?
 
Alltså... Sverige. Slut.
Detta får det bli ändring på till nästa år känner jag. Vill verkligenverkligen till Island till exempel.
 
 

Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Kanske Real Estate. Blir alltid så glad när en inser att det finns bra indierock/pop-band som man liksom knappt upptäckt än. Med dessa var det nog lite så.


Vilken var årets bästa film?

Ummm… Zootopia var ju härlig. Eller Star Wars the force awakens, pga såg den ju faktiskt inte förrän i januari, februari typ.
 
 

Vad fick dig att må bra?
 
Att koppla av på en hästrygg. Nya supersnälla arbetskamrater. När jag drog till gbg för att hänga med besty. Att ha sovmorgon och långfrukost med min bf. Att gå runt på knastriga grusvägar på sommaren för att 10 minuter senare mysa med kattungar. Typ sånt :))

 
 

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Ska ge mig sjutton på att ta det där himla körkortet! Och en fin lägenhet vore inte dumt det heller. Time will tell osv.
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Listat, Tankar | |
Upp