Fyra gånger fyra söndagstips.


Hej!
 
Tycker den här söndagen är extra mycket söndag. Är ni med mig?
Då sitter det väl fint med lite tips på goda grejer, bra böcker, spännande serier och mysiga filmer, visst? Okej då kör vi länkfest, här kommer 16 najsiga söndagstips:
 
 
4 goa grejer att laga eller baka:
Fajitas med quornbitar (hittar ingen vettig länk till detta. Men tänk taco fast med fajita-kryddade quornbitar istället)
 
 
4 bra böcker att läsa:
Jag vet allt det här, Annika Paldanius
Nattsagor för sömnlösa, Johanna Wester
Extremely loud & incredibly close, Jonathan Safran Foer (japp, på engelska!)
Expeditionen, Bea Uusma
 
 
4 spännande serier att följa:
Fargo
Stranger Things
Manhunt: unabomber
Bron
 
 
4 fina filmer att soffmysa till:
10 things I hate about you
The theory of everything
Fantastic Mr Fox
Wish I was here
 
 
 
Trevlig söndag på er!
 
 
Allmänt, Listat | Filmtips, Mattips, Serietips, Söndag, boktips | |
#1 - - Matilda:

Citron och vallmokaka låter som ett perfekt söndagstips! Bron är ju ändå det bästa nu för tiden. Söndagar känns inte så söndagiga eftersom man alltid har ett nytt avsnitt att vänta på.

Svar: Ja, tycker du ska testa! Det har du absolut rätt i. Det fina i att inte hela säsongen släpps på en gång, utan att en faktiskt får vänta med spänning på nästa avsnitt.
Ronette

#2 - - Joanna- Livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2:

Kul lista

Svar: Kul att du tycker det!
Ronette

#3 - - Ellen:

älskar söndagsmoset! jag har min lillebror och hans tjej på besök i malmö över helgen, just nu ligger vi alla och slöar i soffan till atlantis - en försvunnen värld. bästa!

Svar: Mmm så gött! Mys med disney-film också.
Ronette

#4 - - Celine:

Älskar Stranger Things och blev lite sugen på att läsa de där böckerna nu!

Svar: Men visst! Det tycker jag absolut att du ska.
Ronette

#5 - - MartinaOlsson:

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig :)
Jag tänkte bara passa på att tipsa dig lite snabbt om att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna mina favoritsheetmasks från Tokkitokki. Så är du sugen på att testa några grymma K-beauty ansiktsmasker så är det bara att klicka på länken nedan och vara med och delta :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/73369/tavling-vinn-mina-favoritsheetmasks-fran-tokkitokki/

#6 - - Hemma Hos Felicia:

Saffranspasta låter ju hur gott som helst!

Svar: Det kan jag intyga att det är! Testa!
Ronette

#7 - - Ellen Gräntz:

Älskar sånt här! Och älskar Annika Paldanius bok Jag vet allt det här. Min bästa läsupplevelse 2017. Förresten, vilket bloggtema har du? Så fräscht, hehe.

Svar: Men verkligen! Jag har temat som heter Basal. Sen har jag trixat runt manuellt lite också.
Ronette

Upp