Om boende 2.0, hur jag inredde 28kvm.


... Som en förlängning på det här inlägget, kom jag på att jag ju aldrig visade hur jag faktiskt bodde när jag hängde fem år i Göteborg (tre år i just den här nämnda lägenheten). Och det tror jag att jag "lovade" att jag skulle, och så blev det aldrig. Ni har bara fått se vad som bodde i min stringhylla, och vad jag hade för nåt på väggarna.
 
Så vi kan väl titta på allt nu istället.
 
 
När en kom in och stod i hallen hade man den här viewen in till rummet och själva lägenheten, alltså en "etta med kokvrå </3"
 
 
 
 
Säng- och TV-hörnan. Hade min TV stående på en pinnstol i tusen år (aka säkert 1,5 kanske?) innan jag hittade en TV-bänk som 1. inte var för stor, eller 2. för liten, och 3. som hade hjul, och 4. nån slags förvaring inuti.
Köpte den i en second hand butik i Oskarshamn, tog bort glasluckorna som var på och målade hela vit.
 
 
 
Och här är ovanför TVn. Pompoms och vimplar för kalas-känsla.
 
 
 
Min älskade stringhylla som ni ju redan sett.
 
 
 
Och på motsatt sida sängen var (är) lille matbordshörnan. Det är ett gammalt Perstorpsbord med tillhörande pinnstolar (á la Lotta på Bråkmakargatan ju!) Det var min morfars och när han hörde om att jag fått egen lägenhet och behövde ha ett bord så sa han "men jag har ju en grupp stående i källaren som du kan få, jag har haft ute en annons i tidningen men ingen har ringt". Alltså!<3
 
Notera kattmöbeln förresten, Gossen använde bara kojan längst ner för de andra höjderna var tydlingen för läskiga. En fick lyfta upp honom där för att han ens skulle använda den :):):) Vad är du för katt!?
 
 
 
 
Ingång till lelle köksvrån och min bästa vägg. Älskade nämligen hur det blev ljusstrimmor här på eftermiddagarna. Plus att lampan är en av mina finaste ägodelar. Den är antagligen en gammal fyrtiotalare (eller tidigt 50?) och fullt fungerande, köpt på en vanlig analog "ropa in"-auktion.
Är dock på ständig jakt efter ljusrosa/persikorosa (original)skärmar istället för de här gula, typ som den främsta skärmen här. Det är inte jättelätt.
 
Spegeln är en vanlig träig från Ikea, men har blivit remakead två gånger, först till rosa och sen nu senast till guld.
 
 
 
Nedanför stod Fiskaregubben som även han fick en kalasig vimpel hos sig. Tavlan är broderad för längelänge sen av min pappas mormor. Bra broderimotivs-val liksom!

Gillar gubben så mycket pga 1. lite barndomsminnen 2. Greveholms-preferens 3. den är lite fulsnygg? Nonchalant och ironisk samtidigt på nåt sätt. Har honom även som tygpåse och kudde (den blå på säng-bilden)
 
 
 
Köksvrån går ju av förklarliga skäl inte att få någon bra översiktsbild på.
Men hade i alla fall planterade kryddor + en massa yviga pelargoner i fönstret, kakeldekor-pimp för ytterligare 50talskänsla, chips-affish från Frankie Magazine, och en massa kylskåpspoesi-magneter (högst viktigt för en copywriter).
 
 
 
Det var det!
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Inredning | |
#1 - - josephine Asplund:

Så fint=)

#2 - - Felicia :

Vad fint :)

#3 - - Lili:

Fantastiskt fint! Och oerhört inspirerande eftersom jag flyttar om mindre än en månad. :)

Svar: Vad spännande för dig! Och kul att du gillade inlägget.
Ronette

#4 - - Pia:

Så himla mysigt !! :)

#5 - - Emma Grann Fotografi:

Men så mysigt!!

#6 - - Hanna Karlsson:

Så fint det ser ut!

#7 - - Mikaela:

Mysigt!

#8 - - Anna:

Åh! Vi har också en sådan tavla av den där läskiga fiskaren !

Svar: Hehe fast läskig är den ju inte!
Ronette

#9 - - Emilie:

Det ser så himla mysigt ut! Jag skulle jättegärna velat flytta in där, haha.

Svar: Haha åh, vad fint att höra :)
Ronette

#10 - - Emma :

Vad mysigt :D

#11 - - Ellen:

Nä men ååh så fint! Älskar kartan och vimplarna! Verkligen perfekt ju

Svar: Tack!
Ronette

#12 - - Jasmine:

Jag tycker att du inredda lägenheten på ett mysigt sätt. Kul att du delar med dig av bilder! Den sista bilden är ju för charmig - sött att katten ville vara modell. :)
Kram

Svar: Tack! Ja eller hur, han är gärna modell allt som oftast.
Ronette

#13 - - Emmelie:

Vad mysigt! :)

#14 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Jättefint! Fiskargubben är poppis har jag sett

#15 - - Amanda Niclasson:

Åh så fint!

#16 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Älskar Mysteriet på Greveholm-referensen. Och älskar allt, så smidigt du har gjort det :D

Svar: Tack snälla!
Ronette

#17 - - Anonym:

Så fint! :)

#18 - - Josäfin Andersson :

sått roligt inlägg!! :D

#19 - - emgems.blogg.se:

Vilken mysig liten lägenhet!

#20 - - Fatima:

Väldigt inspirerande och mysigt!

#21 - - Jessica :

Så himla fint! Vilken tur att du kunde få överta köksbord och stolar, så bra när saker kommer till användning. Så bra inrett! 😃

Svar: Men verkligen så. Tack!
Ronette

#22 - - a n n i k a:

Så fint :)

#23 - - Mamma mindy:

Alltid kul att se hur andra har det i sitt hem..ser riktigt mysigt ut:)

#24 - - www.enfashionistas.blogg.se:

hej så fin blogg, följer

#25 - - www.enfashionistas.blogg.se:

hej så fin blogg, följer

#26 - - myrtillus.blogg.se:

vilket kul inlägg! älskar att se hur andra bor :-)

#27 - - Emmy:

Vad fint & mysigt!

Du är nog den första dessutom som ägt den tavlan och relaterat till Greveholm, som jag har sett iallafall!

#28 - - my:

Så fint :D

#29 - - Annsoh:

jätte fina bilder! fint rum du har!! Vad mysigt det ser ut! :)

#30 - - Viktoria - Natives of Yggdrasil:

Den broderade tavlan, WOW! Skitsnygg och cool.

Svar: Men visst är den!?
Ronette

Upp