I min stringhylla.


Jag älskar att titta i personers hyllor hemma. Det känns som att en hyllas innehåll kan berätta så mycket om en person. För några dagar sedan möblerade jag om i min ena, så nu ska vi kika i den tänkte jag!
 
Själva hyllan är en gammal String. Från 50-talet antar jag. Min pappa haffade den åt mig på nån småländsk auktion för länge sen.
 
Vi börjar längst ned från vänster. Där har jag en liten katthörna tillsammans med en box noveller av Astrid Lindgren. Lycko-katt, chokladask-katt och glas-katt. Allt är presenter förutom chokladasken.
 
 
Bredvid står en papp-burk med Star Wars-motiv. Det är en gammal godisburk från typ Hemköp(?). Minns att jag såg den på Internet någonstans och var bara tvungen att hitta en! (Letade ett tag). Tycker den är så himla snygg bara.
Just nu agerar den sytillbehörsburk.
 
Bredvid burken står ett gäng småprylar uppradade. Kaninen är "Hello Kittys kompis" tror jag och är i form av en pennvässare som jag köpte i Teneriffa. Katten är en föredetta nyckelring från samma ställe. Pingvinen är från ett kinderägg (ja, jag tycker sånt är kul fortfarande. På sidan där står en ouppackad.)
Sen en liten miniatyr-Colosseum från när jag var i Rom förra sommaren och en ekorre som jag inte vet alls varifrån den kommer. Haft den föralltid.
Båten är en ihopvikt hundralapp som min kompis Jimmy gjorde åt mig första eller andra året i gymnasiet. Har inte velat veckla ut den sen dess. Tänker att det liksom är "en livbåt för svåra stunder" heh.
 
Bredvid alla småprylar står en liten stapel böcker (resten har jag i andra hyllan). + Ett Bambi-halsband som jag fått i present.
Sälj det med ord handlar om reklam och copywriting och jag använde den som handbok och inspiration när jag gjorde arbetsprover (därav tusen markerings-flikar).
 
Nina Åkestams bok har jag skrivit om här, Ida Pyks debutbok köpte jag en gång på Bokmässan. Tycker att hon är en så jäkla bra person!
Nicole Krauss skriver fint men lite komplicerat. Har läst den ovan på svenska också, lite enklare.
Amanda Svensson är en av mina favoritförfattare och skriver exakt så som jag skulle vilja.
Bea Uusmas bok fick jag i julklapp och läste ut på tre dagar. SÅ intressant.
 
Slut på roman om böcker.
Andra hyllplanet från vänster: Här står två kaktusar som jag köpt nyligen på Ikea. Har desperat försökt hitta två snygga kaffekoppar att plantera dem i men nej. Så de får stå såhär på ett fat istället.
 
Här är min babushkadocka från Omm design. Den går i rymd/robot-tema och är en present från min besty Kajsa. Tycker den är så himla klockren!
 
Bredvid står en kaninlampa som jag köpte som present till mig själv i en affär i Kalmar. Det är en sladdlös som skiftar i färg när den är tänd men jag tycker att den är allra finast bara såhär! Rosetten har jag knytit på själv.
 
Här är mina två analoga (leksaks)kameror. Holgan är rolig att exprimentera med, typ dubbelexponeringar och sånt. Men är dock i behov av bra ljus för att det ska bli snyggt. Haft den i säkert 5 år nu. Eller ännu längre.
Den rosa är en Instax-kamera från Fujifilm = en nyproducerad direktbildskamera. Fick den i present när jag fyllde år för typ en månad sen. Den är skojig för att bilderna kommer direkt och så kan man ha de på kylskåpet. Det som är tråkigt är att filmen är snordyr.
 
Vid kamerorna står den här lutad.
Tror jag har varendaste skiva (förutom alla singlar) i ett ställ hemma i Småland. Tycker att den här har fint omslag och så är det liksom som en liten nostalgi-tripp till ens sjuttonåriga jag. Kommer ju föralltid vara en BD-person after all.
 
Nu har vi kommit till översta hyllplanet! Här samsas (nästan) alla mina robotar, just nu tillsammans med ett knippe blommor. Robotar är liksom bland det finaste jag vet. Alla i den här bilden är presenter förutom den stora gråa. Den är den allra första jag köpte. Hittade den i en liten butik som heter Ogräs i Västervik.
 
Till höger står R2-D2 gånger två. Min all time favorit-robot. Båda har jag hittat second hand vid olika tillfällen och båda är gamla McDonald's-leksaker från olika år.
Den sista heter Mr. Atomic och är en present från min mamma, fick den när jag var och hälsade på en helg och hade haft ett gäng jobbiga veckor.
 
Avslutningsvis en liten trave med noveller från Novellix. Jag prenummererade på dem ett tag och fick hem typ fyra stycken i månaden eller så. Har forfarande inte läst alla! (Det måste bli sommar nu så att jag får tid).
 
Sådär. Klart slut om stringhylla-berättelse.
Allmänt, Kläder & utseende | |
#1 - - ISA:

gud så mycket spännande och unika saker du har! kul att se :))

Svar: Kul att du gillade det! :))
Ronette

#2 - - Sandra Lundin:

Så många fina små saker du har på din hylla. Älskar ett personligt hopplock av fina grejer :)

Upp