Bokmässan


Fredag den tjugoåttonde var det bokmässa i Göteborg, jag och mamma traskade dit och ungefär såhär såg det ut:
Vi kikade i tusentals olika montrar, och alltså, har verkligen aldrig förut sett så många människor samtidigt.
Man kunde skicka vykort också, så det gjorde vi.
Hittade Lasse i ett hörn men jag vågade inte gå fram, haha.
Sen lyssnade vi på Jonas Gardell som pratade (och gestikulerade vilt) om sin nya bok och människorna runtom snyftade och hade tårar i ögonen.
Några timmar senare pratade Ida Pyk om sin debutbok och om att vara ung och hamna i en hård värld. Jag fick en signerad bok och hon kände visst igen mig när jag sa mitt namn. Hon var supertrevlig och jag var aningens uppspelt efteråt.
Klockan blev sju och mässan skulle strax stänga så vi gick ut och letade upp första bästa gosiga fikan och jag var såhär trött men så väldans nöjd!
Det här hade jag med mig därifrån:
Det fanns gamla barnböcker i nyupplaga och de var så fina att jag var tvungen. Bambi liksom!
Och så dessa två som blev signerade då. Mamma köpte Jonas nyaste bok som jag tänkte tjuva lite sen, så jag passade på att köpa en äldre istället som saknades i samlingen.
Slut på fina fredagen.
Allmänt, Böcker | |
Upp