Meningen med hela skiten.


Dags för boktips!
 
För ganska länge sen nu läste jag ut min topp tre bästa bok detta året. Det är Nina Åkestam som har skrivit den, som jag beundrar så mycket.
 
 
Det är en fackbok som handlar om vad som är viktigt i (yrkes)livet kan en väl säga kort och gott. Det är en bra samling av råd och berättelser om olika erfarenheter, om att flytta, om att vara självkritisk och att göra sånt som man inte vågar (eller vill.)
Det börjar med att Nina går in i den klassiska väggen, och därifrån benar hon ut varför det blev så. Och vad som egentligen är viktigt.
 
En bra punkt av tusen som hon tar upp är Den inre 85-åringen. Alltså att inför varje grej som en på något sätt våndas lite inför, eller funderar på, fråga sig själv "är detta något som jag kommer bry mig om när jag är 85?" Sån himlens enkel men smart grej! Liksom, vad vill jag ha gjort när jag sitter där med alla rynkorna, och vad kunde jag lika gärna ha struntat i att grubbla på.
 
En till sak hon tar upp är att det finns så mycket i våra liv som vi tycker är jobbigt. Och att man faktiskt inte måste göra allt sånt.
I dagens läge känns det som att en måste säga ja och absolut till ALLT för annars är man dålig. Även att det är nåt man får ångest för istället för pepp-känslor. Så det här var viktigt att få läsa.
 
Det här tyckte jag var smart!
 
 
Den här boken är verkligen som att lyssna på råd från en väldigt klok storasyster.
Så läs den hörni!
 
Böcker | |
Upp