Mitt drömboende genom Pinterest.


Att sitta och glömma bort tiden ihop med Pinterest är en av mina favoritsysselsättningar. Som ni vet. Just nu pinnar jag extra mycket hemtrevliga grejer och inredningar, pga längtar ju så herrans efter att ha nåt nytt eget att bestämma över. Nåt rymligt, gärna.
 
Såhär skulle jag ha det, via Pinterest, om en fick drömma:
 
 
Köket
 
 
Tycker det är tokfint med tegelväggar och skulle gärna ha en liten sån i ett framtida kök. Basilika-, timjan- och persilje-krukor skulle trängas i fönstren, ihop med snygga marmorbrickor.
Ett fönster att sitta i hade varit gosigt också tänker jag, typ á la Schulman som här längst ned till höger. Såklart är pinnstolar och Perstorps-bord givet.
 
 
Sovrummet
 
 
Här ska det såklart vara väldigt mjukt, puffigt och pastelligt. Kommer verkligen leta efter ett fint gammalt sminkbord den dagen jag har plats, där en kan ha parfymer i fina glasflaskor, och alltid färska pioner om somrarna.
Vill ha ett fint ljust trägolv som en får gå på försiktigt om sena kvällarna för att det inte ska knarra.
Och spegeln längst upp till höger är typ det snyggaste jag sett någonsin. Måste ha nåt liknande en vacker dag!
 
 
Vardagsrummet
 
 
Vardagsrummet ska också vara ljust, tror det hade varit toppenfint med en sval jätteljusgrå nyans. Färgklickarna på bilden här känns ju som en förträfflig vardagsrums-skala tycker jag.
Här ska min stringhylla (och kanske ett gäng till) få vara och ta hand om bra böcker, små växter och alla mina samlar-robotar. En bit vägg ska få prydas av enbart fiskaregubbar, för att jag älskar det motivet bara. Har ju redan den här sedan innan.
Det ska även finnas en najs kakelugn. Ja – ska! Pga så jäkla fint, den behöver inte ens fungera, bara den finns.
 
 
Badrummet
 
 
Detta ska vara det grönaste rummet av dem alla. Tänker ett sjuktfint marrakech-golv och ungefär tusen växter, så det känns lite som att bada i en skog liksom :)) Jättegärna i ett badkar med tassar.
Tycker även det är fint med träiga grejer i ett badrum, och tavlor här inne känns ju himla underskattat.
 
 
Balkong/Uteplats
 
 
Och avslutningsvis vill en ju ha en perfekt fin balkong, som en kan sitta och äta långfrukost på halva dagen, och sen mysa på ihop med en massa lyktor om kvällen.
 
Japp, så ska det bli, nån dag.
 
Alla bilder kommer förstås från mitt inredningsboard på Pinterest.
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Inredning | |
#1 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Pinterest är en sällan skådad inspirationsgruva :)

#2 - - Anonym:

Åh så där är jag också just nu. Vi bor fantastiskt i vår studentlägenhet... men jag vill ha hus. Eget. Få renovera. Bygga. Bestämma. Invest for years to come <3

#3 - - Anonym:

Vet inte om min kommentar bara försvann? :-P Sådär gör jag också! Har så många pinnar på pinterest för framtiden, haha. Bor i finaste studentlägenheten just nu men jag längtar efter att få flytta hem till sverige, skaffa hus... få bestämma själv. Invest for years to come, i inredning och i renoveringar <3

#4 - - När Annie fotograferar i Kalifornien:

Nått är skumt :-P Namn och allt försvinner när man skrivit en bit... Det var jag som skrev ovan, om pinterest.

Svar: Vad lustigt! Dina kommentarer har i alla fall kommit fram, och ja, visst längtar man efter hus!?
Ronette

#5 - - Marinda:

Åh så vackert! Älskar din inredningsstil! Börjar följa dig på Pinterest dirr :)))

Svar: Men åh vad kul! Tack!
Ronette

Upp