Sommarlistan.


När Ellen la upp det här inlägget blev jag påmind om att jag ju inte gjort MIN årliga sommarlista än. Och sommaren har ju varit här nu ett par veckor egentligen. Det hann knappt vara någon riktig vår tycker jag.
Hur som. Jag bakade ihop dessa båda listor med några frågor från varje. Sommarlistan 2.0 helt enkelt.
 
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Kommer jobba förstås; men ska även ha semester med tillhörande tripp till Gotland, bygga uteplats, provsmaka alla nya glassar i kiosken, samla fräknar och gå på loppisar.
 
Vad ska du göra på midsommar?
Umgås med vänner. Men på vilket sätt eller var har vi inte riktigt bestämt än. Herregud det är om typ en månad redan!?
 
Bästa sommarstället:
Kommer ju föralltid svara Oknö. Men just den här sommaren kanske Gotland kan bli ett bra substitut.
 
Hur länge ska du vara ledig?
Tre välförtjänta veckor!
 
Vad ser du mest fram emot?
Semestern ofc. Att bara vara.
 
Vad kommer du köpa inför semestern?
Behöver uppdatera med lite bra klänningar. Och så säkert nån ny bok med.
 
Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Njut. Ät glass. Ta tillvara på dagarna. Gör smoothies.
 
Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommarprat är givet. Har de släppt värdarna än? Kan ej hitta.
 
Vad kommer du äta?
Vattenmelon. Couscoussallad. Päron. Citronkvarg. Grillad halloumi. Korv mä bröd.
 
Vad kommer du dricka?
Kallt bubbelvatten, citronläsk, blåbärssmoothie och cava.
 
Vad ska du läsa i sommar?
Vill läsa Jaga Vatten av Ellen Strömberg, och Samtal med vänner av Sally Rooney.
 
Vad kommer du ha på dig?
Shorts ihop med randig tshirt, och klänningar, bland annat denna som vi ska kika närmare på i ett eget inlägg snart 👆
 
Hur kommer du minnas din sommar i september?
Med värme (heh gbg) hoppas jag.
 
 
Listat | sommaren | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Vilken härlig lista! Får man sno den? :)

Svar: Kul att du tycker det. Jadå det är bara att sno!
Ronette

#2 - - ISA:

AAH men 1 månad till midsommar?! Gud!! Det betyder att halva 2018 snart gått! Hjälp. Men ey, bra sommarmål tycker jag. Prova alla glassorter, du måste ge en utvärdering sen till tjejen här som brukar köpa vanilj, daim eller kanske typ mango om jag är lite *crazy*.

Svar: Visst är det sjukt. Ja, ska lätt göra en stor bloggrecension över detta!
Ronette

#3 - - Ellen:

så fint! blir alldeles bubblig av att tänka på sommaren.

#4 - - Joré Dirgélaité:

tror jag har fått SOMMAR i kroppen genom dessa inläggets bilder? relaterar till att behöva uppdatera med klänningar. har alldeles för få nu för tiden?

Svar: Kul! Visst, tycker det är så svårt att hitta de där som en bara vill bo i en hel sommar. Eller kanske jag blivit mer kräsen?
Ronette

#5 - - Jeanette:

En mycket trevlig lista som jag nästan får sno :) Härlig blogg du har.

Svar: Kul att du tycker det! Det är bara att sno, fint att du vill titta in här.
Ronette

#6 - - Miss Jennifer:

Åh vilken härlig lista, kul att läsa dina svar :D

Svar: Tack! Kul att du gillar.
Ronette

#7 - - Ellen Gräntz:

Älskar att läsa listor! Sommarlistor särskilt, kanske. Fyllde alldeles nyss i en egen haha. Blev plötsligt väldigt sommarpepp!

Upp