Sommaren.


Teoretiskt sett är vi ju mitt uppe i sommaren nu.
Vi tittar på hur den kommer se ut.
 
 
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Jag kommer jobba mest i vanlig ordning, men hoppas på att kunna flika in små utflykter och glasspromenader däremellan. Lite semester får jag också i juli, då blir det lite Ystads- och Göteborgsbesök.
 

Vad ska du göra på midsommar?
Vi ska hänga lite i Kalmar och lite på Öland.
 

Favoritsommarblomman:
Pioner såklart.
 

Bästa sommarstället:
Oknö forever. Eller annat valfritt ställe med små stugor som har gångavstånd till sjön, inklusive ett gäng knastrande grusvägar och barn som plockar snäckor vid strandkanterna. Så mycket barndomsminnen för mig!
 

Här badar jag helst:
Hoppas på en stor uppvärmd pool nånstans.
 

Hur länge ska du vara ledig?
Två förhoppningsvis soliga och perfekta veckor.
 
 
Vad ser du mest fram emot?
När vi ska gotta oss på Ystad Saltsjöbad.


Ska du åka på någon festival?
Nää men jag ska gå på spelning på Liseberg åtminstone.


Vad kommer du köpa inför semestern?
Vill skriva hängmatta. Men hmm.. litervis med bra bär och en perfekt klänning.
 
 
Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommarprat! Och på peppig nittiotalspop.
 

Favoritsommardoft:
Skivade jordgubbar, nyklippt gräs, sol på hud.
 
 
Vad ska du läsa i sommar?
Vill läsa:
-Otopia, av Per Nilsson
-Män förklarar saker för mig, av Rebecca Solnit
-Steglitsan, av Donna Tartt (klämmer på den varje gång jag är på biblioteket, tänker att den är för tjock och ställer tillbaka. I sommar kanske en skulle försöka att bara ta med den hem).

Vad kommer du ha på dig?
Den där perfekta sommarklänningen som jag letar efter. Sandaler och loafers. Rött och marinblått. Höga shorts och randiga tishor (såklart).
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Listat, Tankar | semester, sommaren | |
Upp