Vitsippor i diket, knastriga grusvägar och solglasögon på nästippen.


Hörni. Mitt i all snöblask och minusgrader är det fint att tänka på att våren snart kommer. Med all säkerhet kommer den. I morse när jag som vanligt gick igenom mitt bloglovin-flöde hittade jag en lista hos Ellen om just våren. Så jag snor den rakt av. Såhär tänker jag mig våren i år:
 
 
Mina planer:
Att helt och fullt komma igång med träningen igen. Fika utomhus. Skriva in mig på körskola. Börja p(r)eppa vår uteplats. Kanske resa nånstans?
 
 
Bästa vårstället:
Var som helst där det finns hästhagar och mycket djur egentligen.
Vitsippor i dikena, gärdsgårdar, sol bakom en vit husknut. Tycker att Stensjö by nog är det ultimata vår á la Astrid Lindgren-stället.
 
 
Vad ser du fram emot mest?
Att inte frysa!!! Att solen stannar kvar längre. Inviga min nya vårjacka.
 
 
Vad vill du köpa inför våren?
Möbler till vår uteplats :))
 
 
Vad kommer du äta i vår?
Fruktsallad. Glass i bägare. Babytomater. Minimorötter.
 
 
Vad kommer du dricka?
Allt som är bubbligt.
 
 
Vad kommer du lyssna på?
Fågelkvitter. Vårliga spotifylistor.
 
 
Favoritvårdoft?
Ni vet när man går utanför dörrn och möts av en vägg av dofter. Hur det är varmare men fortfarande friskt, krokusar som slagit ut i rabatten, fuktiga vägar som värms upp av solen. Allt det blandat.
 
 
Hur kommer du minnas din vår när den går över i sommar?
Alltså, kanske som den bästa våren på länge eftersom den är så efterlängtad. Kommer minnas första dagen då en äntligen kunde gå ut i bara jeansjacka utan att frysa, hur lastbilen låter som sopar bort grus från gatorna. Kommer minnas känslan av att öppna upp vår uteplats för första gången. Plantera den första salladen. Sånt.
 
 
 
Allmänt, Listat | Våren | |
#1 - - Celine:

Dessa vårlistor är ju så underbara <3

Svar: Men visst, fint att veta att den snart är här!
Ronette

#2 - - Joré Dirgélaité:

åhh fick sånna galna cravings efter fruktsallad nu??? mysig lista, snor den vidare om det är okej! <3

Svar: Eller huur. Så bra alternativ till vanliga snacks. Eller ha som frukost/mellanmål också för den delen. Sno på!
Ronette

#3 - - Linn:

Men åh vad jag längtar till våren nu. Fick totalt feeling av dina bilder och texten!

Svar: Tack! Ja men visst, den får jättegärna komma på riktigt nu.
Ronette

Upp