Om första söndagen i mars och ett knippe tips.


Idag har jag maxat soffhäng med den här utsikten, varvat med tvättstuga. Ska snart tvätta barret också och gotta in ansiktet i en fukt-sheetmask.
 
Tidigare idag blev det vår obligatoriska veckohandling, och kommande vecka är det min tur att laga. Blir bland annat en veg. gulasch, och sötpotatisgryta. Länge sen vi snackade recept här så ska försöka dokumentera veckans mat lite.
 
 
Ikväll är det äntligen Oscarsgala! Vi har ju peppat detta i flera veckor nu. Har inte alls hunnit se så många filmer som vi velat dock. The shape of water föll valet på igår. Ganska knäpp fantasy-berättelse, men originell och intressant samtidigt. Drömde dock om blod hela natten sen :))
 
Jag utlovade ju förresten lite tips tidigare i veckan. Det måste en ju hålla. Skapade därför en egen liten lista med en rekommendation i varje kategori, kanske nåt en kan ägna sig åt såhär en söndagkväll:
 
En bra film:
 
Ett bra podcastavsnitt:
Älskade detta av Billgren Wood om loppisar och auktion.
 
Ett plagg jag skulle vilja köpa:
 
En kul blogg:
 
En inredningsgrej:
Detta doftljus från Lagerhaus. Doftade så heeerrans gott i hela läggan igår när vi haft det tänt ett tag. Tar även upp det och sniffar lite då och då.
 
Nåt gott en kan äta:
 
 
Go' söndagkväll på er!
 
 
 
Allmänt, Tankar | Söndag, Tips | |
#1 - - Jeanette:

Jag gillade ochså det poddavsnittet, börjar bli pepp på att fynda saker på auktion nu :)

Svar: Ja eller hur! Älskar hur de pratade så entusiastiskt om det.
Ronette

Upp