Mina fyra sista sommarlovsdagar, del 2.


Forstättning på vad jag hade för mig innan sommarlovet slutade.
Det blev lördag:
Den här dagen gick jag och mamma på loppis. Men det hamnade inte på bild. Det gjorde däremot de här tjusiga flaskorna som fanns i en butik när vi promenerade igenom Haga.
 
Vi åt glass från Lejonet & Björnen också. Mamma tog blåbär och jag valde en jordgubbs&rabarber-sorbet. Lyckades även tindra med ögonen så att jag fick ett "litet smakprov" av marsipansorten. Pga laktosintolerans kunde jag inte äta en hel kula. Men åh, den var så god.
 
Sen gick vi till en vintagebutik där jag köpte 6 toppenfina guldskedar.
 
Och sen blev det kväll och då svidade jag om till detta som ni redan vet.
 
Vi traskade iväg till Levantine. De har världens finaste golv tycker jag. Världens godaste boeuf bourguignon finns där också. Vi beställde vars en och dog matkomadöden nån halvtimme senare.
 
Det fanns verkligen inte plats för någon efterrätt, men det var ju lördag, och något sött vill en ju gärna ha ändå. Så vi bestämde oss för att titta in på Le pain francais på hemvägen. Vars en liten bakelse fick följa med hem i pappkartong. De åts såklart upp med de nyfyndade guldskedarna lite senare. Topp på det.
 
Det blev söndag och sista sommarlovsdagen :(
Vi stack i alla fall iväg till sjön som ligger i närheten av mig.
 
Vi köpte lite nödvändigheter i kiosken påväg dit (typ vars en dricka och vars en lott i hopp om att bli miljonärer sådär en vanlig solig söndag) Och så läste vi i böcker och tidningar som vi tagit med.
 
Jag läste den här. Lotterna var noll vinst på. Så dåligt va.
Snabbrecension på bok: Bra men inte lika bra som den första, Egenmäktigt förfarande. Språket är SÅ fint och jag blir avundsjuk på att kunna skriva på ett sådant....intelligent, sätt.
Själva historien är lite tuggande. Det är liksom samma sak som händer nästan hela tiden och man vill bara ta tag i huvudkaraktären och banka vett i huvudet på henne. Samtidigt som det verkligen går att känna igen sig på nåt sätt. Jag suger åt mig hennes känslor och kan precis sätta mig in i de frustrerande tankarna.

Bonustips: när vi åkte till Göteborg den där onsdagen lyssnade jag på Lena Andersson i Värvet. Avsnittet är ganska gammalt nu så jag är väl ganska efter i det. MEN om ni missade det precis som jag, lyssna nu. SÅ bra.
 
Ja det var det. Sen åkte vi in till stan och jag vinkade av mamma vid tåget :( Sorgligt med saker som tar slut.
 
Allmänt | |
#1 - - Sandra:

Superhärligt inlägg! Jag har också fyndat små guldiga skedar av prick den typen och älskar dem <3

#2 - - ISA:

Så himla fint! vill också ligga vid sjön och läsa, det är lyx ju!

Upp