Chop chop ✂️.


En grej jag hade med på min 2018-lista var ju att förändra mitt hår lite. Och igår var dagen kommen!
 
Såhär såg jag ut i spegeln innan jag gav mig iväg. Har inte klippt mig sedan i augusti (!) och det har länge känts som att min frilla bara blivit... lång. Det bara hänger liksom. Dessutom har jag känt att jag vill vara modig och förändra färgen lite. Det har hänt en gång tidigare och då blev det inte aaalls som jag tänkt heh. Så detta blev en pretty big deal.
 
Ni ser ju. Helt sjukt långt. Ville jag göra en hairbun t.ex tog det hundra år för det var fööör mycket hår.
 
Så i början på året gjorde jag en hemlig mapp på Pinterest där jag sparade alla hår, frisyrer och färger som jag inspirerades av. Det samlades mest bilder på lugg-tjejer med mellanlångt hår och ljusa skiftningar i topparna i den där mappen. Så det blev det jag bestämde mig för. Här är några bilder från den:
 
I slutändan valde jag ut främst de två som är i mitten här, och visade min frisör.
Så som Keira har här kändes som en bra stil och längd. Den andra bilden fick illustrera en smooth övergång till min riktiga färg och att det ljusa inte skulle bli blondt.
 
Och såhär såg jag ut ungefär två timmar senare!
 
Min frisör "målade" ett gäng slingor på frihand genom hela håret och så behöll vi min vanliga färg i botten och på luggen. Målet var att det skulle se naturligt solblekt ut, inte någon massiv färg-förändring men att det ändå händer nåt och blir lite mer liv i håret.
 
Tycker det blev toppen verkligen! Exakt som jag önskade och genast vår-fräscht 💁🌸
 
 
 
Kläder & utseende | Frisyr, Hår, Klipp | |
#1 - - Jeanette:

Det blev verkligen jättefint!

Svar: Tack snälla! Är supernöjd med min lille förändring.
Ronette

#2 - - Ellen:

åh, så himla fint det blev! jag brukar också gilla att ljusa upp topparna lite, eller liksom göra *något* med färgen för att ge håret lite mer liv. tycker ni fick ihop en perf kombo av längd och nyans!

Svar: Ja! Var så nervös innan haha men nu kan jag tänka mig att fortsätta med det här. En inte jättestor handling men som ändå gav en rolig förändring.
Ronette

Upp