Nio böcker jag vill läsa.


Jag var ju som sagt superdålig på att läsa förra året. Tyvärr! Får annars väldigt mycket inspiration av det, så därför har jag satt som ett av mina mål att läsa minst en bok i månaden det här året. Hade samma 2016 och tyckte det funkade ganska bra.
 
För att det verkligen ska bli av har jag skrivit ned en lista på vad jag ska springa till biblioteket och titta efter såsmåningom. Först ska jag bara läsa ut den jag håller på med för tillfället, nämligen Just nu är jag här av Isabelle Ståhl.
 
Resten jag tänkt på är de här åtta:
 
Linjen, Elise Karlsson
Gudarna, Elin Cullhed
Män förklarar saker för mig, Rebecca Solnit
Omgiven av idioter, Thomas Erikson
Maken, Gun-Britt Sundström
Hjärtat är bara en muskel, Kristofer Ahlström
Hela Kakan, Kakan Hermansson
Rosa – den farliga färgen, Fanny Ambjörnsson
 
 
Det fattas dock minst tre för att listan för året ska vara komplett. Har ni några tips? Berätta om det bästa, eller kanske det senaste, ni läste!
 
 
 
Böcker | Böcker, Läsa, boktips | |
#1 - - Lars Gustafsson:

Ja jag vet inte hur du gillar Svensk kriminalromaner. Den senaste jag läste var ( slutläst i går) Jägare av Kamilla Oresvärd tidigare läste jag också MINNESBÄRAREN av henne. Utmärkt spännande båda två av en ganska ny Göteborgska allt utspelar sig i Göteborgsmiljö five star på henne. Helt i klass med Maria Jungstedt och Liza Marklund

Svar: Kriminalromaner är inte fullt ut min grej, men göteborgsmiljö är ju alltid intressant pga har bott där. Ska kolla upp ditt tips.
Ronette

#2 - - Lars Gustafsson:

Den alvarsamma leken också filmatiserad är utmärkt.
Två som ja inte gillar är Camilla Läckberg hor rör till det för mycket i sina böcker tycker jag Holt Norskan
Lycka till i böckernas värld. Jag läser ca en bok i månaden oavsett var jag är

#3 - - Anna María:

Jag vet inte om du har läst Cirkeln böckerna av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Men det är seriöst mina absolut bästa böcker jag någonsinn har läst. Var helt uppslukad i dem när jag läste och ville inte göra annat än att läsa. Jag var själv lite skeptisk till dem i början och kände att det nog inte alls var min grej. Men wow! Är såld som du kanske märker :)

Svar: Nej Cirkeln har jag missat. Tack för tips, ska absolut spana in!
Ronette

#4 - - Emilia%20Westerstr%F6m:

Jag är så himla spänd på hjärtat är bara en muskel, måste också läsa den!

Svar: Eller hur! Den verkar vara en sån där som en inte kan lägga ifrån sig.
Ronette

Upp