Lördag: salt, surt och sött.


 
Hej och glad lördag!
Jag har inte köpt lösgodis på extremt länge. Så nu var det dags. Jag är ganska svag för det annars (mest lakrits), men försöker vänja mig vid att äta det mindre.
Men nog om det nu. Vad en lägger i sin påse säger ju ganska mycket om en person tycker jag. Så vi ska titta på min smak helt enkelt:
 
Här har vi lille skålen. Mycket svart, rosa och rött vid första blicken.
 
 
Japp. Lakrits är alltså mitt nummer 1. Det skulle vara extremt ovanligt om jag kom hem med en helt lakritsfri påse. Tar de flesta som är salta. Den här gången blev det: nån slags salmiakplupp, gott&blandat salt, häxvrål, och salt sill.
 
 
Bilar får följa med i påsen. Fast de små är egentligen godare, men de finns ju inte på lösvikt.
 
 
Har kommit ifrån surt godis lite, men dessa är mina sur-favoriter som fortfarande får följa med.
 
 
Dessa godisar höjer min "godispåse-ålder" med typ 70+ år. Punschkotte. Så himla gulligt namn ju.
 
 
Gelégodisarna. Körsbär, zooapor och jumbo-gott&blandat, helst rött och oranget. Älskar godis som är fruktigt.
 
 
 
Japp. Det var det! Vilka är era favoriter?
 
 
 
Ätbart | Godis, Lördag | |
#1 - - Isa Bylund:

Okej, för det första herreguuuud vad längesen man köpte lösgodis!! Det var ju tradition på helgerna förr i tiden. Second of all, helt rätt att ens godissmak säger mycket om personen bakom. Men hoppas du är undantagsfallet för din smak är inte bra.. sorry to say, det där är inte okej. Var är chokladen?? ;)

Svar: Haha åh hata mig inte. Jag brukar inte plocka så mycket choklad i själva lösgodis-plocket utan köper hellre en särskild chokladkaka, that's why! :))
Ronette

#2 - - Ellen:

penny <3 johan och jag mötte hela schulman-familjen när vi var i stockholm för något år sedan. penny satt på tom allans vagn och la världens rap följt av ett asgarv prick när vi gick förbi :') bästa ungen!

Svar: Haha åh, ja verkligen<3
Ronette

#3 - - Anna María:

Jag gillar din godissmak! Våra påsar ser rätt lika ut. Minus bubblizzarna, tycker de smakar så syntetiskt på nåt sätt (mer än andra godisar liksom). Lakrits är bäst av allt! Och gelegodis är gott så länge det inte är slimeigt i koncistensen.

Svar: Kul! Kan hålla med om den syntetiska smaken, samtidigt som det smakar "vara 10 år och sova över hos sin kompis en fredag kväll". :)) Men japp, lakrits är bäst alltid.
Ronette

Upp