Kulturigt.


Den här lille kulturlistan har ju florerat runt lite. Så jag hakar väl på!
 
 
Senaste filmen jag blev pepp på:
Är säkert ganska efter nu, men vill jättegärna se nya Mordet på Orientexpressen. Och sen The Isle of dogs när den kommer. Och! Tycker Wonder verkar himla fin (och sorglig) också.
 

Senaste boken jag läste:
Håller på med Just nu är jag här av Isabelle Ståhl. Rekommenderar!

Senaste serien jag sträcksåg:
Jag och bf streckkollde på den nya The End of the F***ing World på Netflix. Vi såg verkligen heela säsongen på en kväll. Den är så jäkla knäpp men en kan inte sluta titta!

Senaste låten jag lyssnade på repeat:
Länge sen jag repeat-lyssnade. Sist var nog nåt med Icona Pop.

Senaste föreställningen jag var på:
Är tyvärr svindålig på föreställningar. Gills ståuppkomik? I så fall Jesper Rönndahl för ett par år sedan.

Senaste restaurangen jag besökte:
Det måste nog vara Levantine i november. I Göteborg när vi var där och flyttpackade ihop min lägenhet, och jag bjöd bf på några dagars sen födelsedagsmiddag.


Tre ställen jag vill rekommendera:
- Att kolla runt på Kalmar Slott en najs dag i maj (eller annan valfri vår-månad).
- Äta mat på Levantine i Göteborg dåra. Alltid.
- Allmänt att besöka riktiga inspelningsplatser, såsom "Bullerbyn" aka Sevedstorp, eller Hjularöd Slott som agerade Greveholm.

 
Har ni nåt kulturigt ni vill rekommendera?
 

 

Allmänt, Böcker, Listat | Film, Kultur, boktips | |
#1 - - Celine:

Oooh blev sugen på den där serien på netflix nu!

Svar: Ja! Se den tycker jag, en plöjer som sagt ganska snabbt. Har sett att det har skrivits ganska mycket om den, att den fått väldigt mycket bra kritik.
Ronette

Upp