Söndag.


Hej! Idag är det verkligen söndag här hemma. Sitter med Gossen i knät, har ställt in shuffle + repeat på First Aid Kits Spotify-sida och började precis sörpla på en icke-alco Mikkeller.
 
Tidigare idag var min far här och hjälpte till med att få upp gardinstänger eftersom vi saknar borr :)) Nu till veckan ska det komma hem ett par fina som vi beställt från Jotex nämligen! Äntligen ska det bli mysiga fönster i vardagsrummet. De har liksom sett så stela ut utan tycker jag.
 
Ikväll ska vi göra vår vanliga veckohandling (woho rutinen håller ytterligare en vecka!), sen se sista Bron (!!!!) Ska ni se? Tycker den här säsongen varit ganska rörig så ska bli skönt att få allt uppklarat.
 
Veckorna som kommer har jag nästan heltid på mitt butiksjobb, men tänker att jag ska försöka tidsinställa lite här undan för undan, för att det inte ska bli sådär tyst och tomt igen som det var under vår första lägenhetsmånad ni vet.
 
Gossen "fyller år" till veckan också (vilket betyder att det är fem år sedan jag adopterade honom). Han beräknas bli 10. Så knäppt ju. Tiden osv. Lilla farbrorn<3 Så nästa gång vi hörs blir ett inlägg helt tillägnat honom.
 
Vill ni läsa om nåt särskilt förresten, på tal om det. Nåt ni vill se mer av kanske? Har ni något önskeinlägg? Berätta gärna här nedan i så fall.
 
Puss och glad söndagkväll på er.
 
 
Allmänt, Tankar | Söndag | |
#1 - - Ellen Gräntz:

Åhh så fint med alla växter! Jag drömmer om att mitt hem ska se ut som en liten djungel, men jag har ju ihjäl alla mina växter en efter en haha... Har bara tomma krukor kvar snart. Jag såg sista avsnittet av Bron igår och tycker det känns lite tomt i hjärtat att inte få se mer.

Svar: Haha åh. Börja med ett litet gäng extremt lättskötta? Typ garderobsblomma och elefantöra.
Ronette

#2 - - Matilda:

Men hallå vilken mysig lägenhet du har. Älskar växterna!

Svar: Tack snälla! Vad kul att du tycker det. Jaa det är verkligen en liten djungel här hemma.
Ronette

Upp