Tjugosju.


Throwback till förra torsdagen när jag fyllde 27! Det var ju hundra år sen jag visade upp en hel dag för er här, så det kändes väl passande att göra det nu:
 
Jag var ledig. Så himla lägligt va.
Vaknade upp i lugn och ro till den här "utsikten". Budapest ska om ett tag få bli en del av en tavelvägg som vi snart gnolat färdigt på. Och klänningen är nyinköpt present till mig själv! Smalrandig i ljusblått och sval bomull. En riktig Malin-på-Saltkråkan-klänning tycker jag. Blir perfekt i sommar.
 
Sen startade vi dagen. Gossen med ett glas vatten...
 
... och jag möttes av blommor och choklad i köket! Mmm saltlakrits.
 
Gossen tyckte att det var en god idé att sova lite till.
 
Och jag fixade långfrukost. Det blev grekisk yoghurt med honung, blodapelsin, hackad mandel och lite kokos. Plus avokadomacka som ni ser och en kopp te. Åt ihop med ett avsnitt av That '70s show.
 
 
Och några duttar av min just-nu-favoritdoft. Perle de Coco från & other stories. Luktar sommar!
 
Efter lite internetscroll och promenad med Gossen frågade jag Kajsa om hon ville ses och äta glass. Det ville hon! På med vårjacka och solglasögon.
 
Vi testade glass-nyheter och pratade om livet på en solig trapp.
 
...Och samlade kastanjer till odla-kastanjträd-projekt.
 
När jag var hemma igen hade bf slutat jobbet. Fick paket! Med glassar på!
Inuti fanns ett så himla bra höj- och sänkbart ställ till min macbook, och i paket nummer två en gul t-shirt som jag fastnat för genom ett skyltfönster :) Så fina grejer.
 
Sen lagade han min favoriträtt :))) Den här vietnamesiska nudelsoppan. Mmmm.
 
När maten var uppäten var det dags att svida om lite. Vi hade nämligen bokat bord för att sippa lite cava. Blus från Selected Femme👆
 
Vi fick välja bord helt fritt, och valde såklart mysbordet längst in i valvet. Sen skålade vi och mumsade efterrätt resten av kvällen.
Fin dag<3 Klart slut!
 
 
Allmänt | Födelsedag | |
#1 - - Celine:

Verkar ha varit en väldigt fin födelsedag <3

Svar: Ja det var det verkligen!
Ronette

Upp