Dagens tips dagens tips, lalalala dagens tips.


Nallade ett inlägg från Flora och Elsa, tipslistan.
 
Lunchtips:
Är man i Göteborg tycker jag att en ska luncha dumplings på Beijing8, alternativt pizza eller pasta på Saluhallen Briggen. Är en hemma är det ju gott med typ majskolvar.

Boktips:
Extremely loud & incredibly close. Bästa någonsin. Avundsjuk på alla som har den här framför sig. Obs läs på engelska! En svensk favorit är Jag vet allt det här.
 

Filmtips:
Allt med Wes Anderson. Captain Fantastic. Léon. The theory of everything. Och ofc, Clueless. :)))

Tv-serietips:
The affair. Bron. Tusenbröder. Gilmore girls. Och Scrubs ifall en mot förmodan missat den.

Fototips:
Jag tycker det är fint att fota på platser där ljuset liksom faller in genom skuggorna lite (förstod nån det där?) Så att det blir lite solkatter eller fina skuggningar i bilden. Tycker att det kan ge mer djup (beroende på vad man ska fota såklart, porträtt kanske inte är så bra i det läget).

 
 

Frukosttips:
Älskar ju pannkakor till frukost. Helst amerikanska tjocka. Och breakfast club i London gör dom allra godast, så tipsar om det: ät pannkakorna på breakfast club.


Apptips:
Lifesum. En knappar in vad man vill uppnå, och sen lägger en helt enkelt in allt man rört på sig + ätit under dagen och vips får en mer struktur och förståelse för sina vanor. Jag har tagit en paus men borde börja igen. Använder den själv för att kunna öka i vikt.


Resetips:
Dra till Ystad och koppla av!
 
 
Tidningstips:
Frankie och Lula är mina favoritmagasin. Känns trist att jag inte unnat mig detta på länge! Plus nackdelen med att ha flyttat till mindre stad, att de är mindre tillgängliga.
 

Poddtips:
Skäringer & Mannheimer. Två favoritkvinnor i en och samma pod, så roliga och kloka!
 

Mattips:
Ungefär allt blir gott med pesto.


Sovtips:
Bädda ned sig ihop med ett gosigt djur.

 
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Listat | |
#1 - - Linnea Aurora:

Åh! Har inte läst extremely loud and incredibly close på så länge! Måste defintivt läsa igen, känns som att jag kan ha missat en del första gången!!

Svar: Ja! Minns inte ens hur många gånger jag läst den, men den blir ju helt klart bättre och bättre för varje gång.
Ronette

#2 - - Felicia:

tack för boktips :D

#3 - - veckomagasinet anne von porat:

Världens sötaste katt och jag älskar glass

#4 - - Alicia:

Så många bra tips här!! Älskar The Theory of Everything, så fin. Och Scrubs, så rolig och får mig att känna mig nostalgisk. Och så Skäringer & Mannheimer, skrattar EVERY time haha <3

Svar: Tack, kul att du gillar! Och att vi verkar så ha så lika smak.
Ronette

#5 - - ida:

Tack för alla bra tips :)

Svar: Kul att du gillar!
Ronette

#6 - - Evelina Wilson:

Ett extra taxk för boktipsen! Har inte läst någon av de böckerna :)

Svar: Kul! Då har du två superbra framför dig.
Ronette

#7 - - Lovisa:

Rolig lista : D

#8 - - Hanna Karlsson:

Vilket härligt inlägg! Tack för boktipset. :-)

#9 - - Mikaela:

Vilka bra tips :D

#10 - - Erica:

Tack för det svenska boktipset, hade missat den!

Svar: Kul, då har du en toppenbra framför dig!
Ronette

#11 - - Erica:

Älskar förresten Jesper Rönndahl-rubriken hihi.

#12 - - Maolion:

Roliga tips! Kollade upp minst 3-4 saker som du tipsade om ^^

Svar: Kul!
Ronette

#13 - - Isabell Hedberg:

Tack för alla tipsen!
Brukar lifesum vara lätt att logga mat i? Upplever att många appar bara är besvärliga på den fronten, ex fitbit så skulle behöva en som är lite smidigare.

Svar: Har ingen annan att jämföra med, men tycker lifesum är smidig på det sättet att en kan skanna streckkoder på förpackningar och sen bara fylla i mängden
Ronette

Upp