Hösten.


 
Att-göra-på-hösten-pepp kommer lastat! Tänkte redan i somras att jag ville skriva ned grejer som ska hända och som är mysiga just nästan enbart den årstiden. Tycker hösten kan ha en tendens till att kännas som ett nyår 2.0. Och det är ju fint.
 
 
Såhär ser den ut:
 
▻ Bokmässan. Drar till Göteborg nu i helgen för att bunkra upp med nya bra, roliga, intressanta och finurliga meningar. Jag har två inplanerade (nysläppta) inköp, men förhoppningsvis blir det ett litet gäng nya pocketar också. Och på tågresan upp ska jag läsa ut Kalmars Jägarinnor.
 
 
▻ Plocka kantareller! Har fortfarande inte varit och gjort det. Och jag och pappa som brukar sticka och spana redan i augusti. Måste ske snartsnart.
 
 
▻ Jag vill gå långa promenader bland gulröda träd; stanna till vid hästhagen och klappa med tre fingrar över en varm mule, säga hej till kattungarna och dra ned mössan lite till över öronen.
 
 
▻ Höstmarknaden på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Topp tre mysigaste en kan göra en höstdag tror jag; kolla runt bland alla fina hus, klappa på djuren, smutta varm choklad och köpa kanelbullar. Mmm.
 
 
▻ Lyckas med att odla fram ett litet (eller flera) ekollonträd. Har redan ett gäng i vatten nu som alldeles jättesnart kommer skapa små svansar. 
 
 
▻ Upptäcka en radda bra tv-serier.
Plus förhoppningsvis fortsätta kolla The Affair igen. Har väntat ett år nu på tredje säsongen.
Jag och bf plöjer Marcella just nu. Har ni några måste-tips?
 

▻ Kolla film (eller ännu bättre: bio) på regniga söndagar.

 
▻ Och förstås läsa en massa, ihop med ett varmt täcke och en te-kopp.
 
 
▻ Grilla i en skog vid en sjö. Eller bara i en skog. Eller bara vid en sjö. Eftersom det är typ 100% gos att grilla över en öppen eld på somrarna, så lär det ju vara 110% gos att göra det på hösten tänker jag. När det är lite kyligt ute men ändå sådär klart.
 
 
▻ Och köpa pumpor att recept- och pyssel-experimentera med. Smakade pumpapaj en gång för hundra år sen och vill minnas att det var ganska najs. Så det vill jag testa att baka.
 
 
 När man ser det såhär så är det ju ganska fint med höst ändå.
Spara
Spara
Allmänt, Listat | |
#1 - - Angelica:

bra lista (:

#2 - - Ellen Lindberg:

Jag ville ut och plocka svamp nu i helgen och packade därför ihop mig och min sambo, men det gick inge vidare. Vi hittade iiiingenting :( Så ledsamt. Gissningsvis för att det är så himla torrt, skulle behövas ett par dagars regn och sen lite vila innan de kommer ploppa upp på våra svampställen!

Svar: Åh men vad typiskt! Hoppashoppas de dyker upp!
Ronette

#3 - - Christin:

Väntar också IVRIGT på säsong tre på the affair. Började kolla på säsong ett när jag var höggravid, vilket eh inte var klockrent så har plöjt ettan och tvåan precis!! Plus, hittade inte heller ens en liten trattis i skogen pga megatorrt.

Svar: Kul att du också följer det! Tycker det är en serie som det inte pratas så mycket om annars.
Ronette

#4 - - Carro:

Vilka härliga bilder!

Upp