Mina fem bästa Tradera-fynd.


Älskar ju Tradera ni vet; dels för plånboksinnehållets skull, när det finns nåt finfint men man känner att det kostar lite vääääl många Carl von Linné-ar, så kan en ju hitta det för lite mindre om en har tur. Antingen det, eller att en hittar nåt som annars känns som omöjligt att få tag i bara.
 
Plus, fint med återanvändning bara överhuvudtaget ju.
Här är några av mina bästa fynd "genom tiderna":
 
 
Sjömansjackan blev mitt allra första Tradera-köp. Haffade den 2013 och har haft den varenda vinter sedan dess. Från början kommer den från Topshop och jag minns hur jag suktade så jäklans mycket efter en. Självklart sålde den ju slut på tre röda, och kostade nog nära 1200 som ny.
Så, lyckan när jag var högsta budgivare på ungefär 350 spänn var ganska så fullkomlig.
 
 
 
 
Min Comme des Garcons-tröja klickade jag hem förra året. Tycker den har så perfekt kvalitet och är ju fin till prick allt. Plus att lille hjärtat gör halva grejen. Nu letar jag bara efter en prickig också..
 
 
 
 
I våras kom två styck Prunus-assietter från Gustavsberg på posten. De är ju inte omöjliga att hitta, men nästintill. En av mina favvo-retrobutiker i Göteborg brukar ha dessa, men där får en räkna med säkert 200 kr styck. Här fick jag båda för 130 pix. Kalasigaste fika-faten ju.
 
 
 
 
Älskar den här fejk-mockajackan. Perfekt en vårig eller somrig dag när det är hyfsat varmt ute men man ändå vill ha _någon_ slags liten jacka. Letade efter en sån här brun toklänge och alltid var det nåt som inte riktigt stämde liksom. Sen dök den här upp som ett alternativ och det visade ju sig vara ett toppenköp. Att det inte är äkta mocka gör ju verkligen inget alls.
 
 
 
 
Mitt senaste tillskott är de här shortsen. Ett par avklippta Acne Hex Break som jag bott i nu ungefär varenda lediga sol-dag. Toppenbekväma, snygga och bara 50 himla kronor.
 
 
 Heja återbruk!
Kläder & utseende, Listat | |
Upp