Seth and Summer – Monthly Makers, avtryck.


Jag har bestämt mig för att testa på Monthly Makers. Ja men ni vet ju säkert vad det är och om inte kan en läsa om det här. Men i korta drag: ett pyssel i månaden i bloggvärlden.
Månadens tema var avtryck och detta gjorde jag:
 
 
Har tänkt superlänge att jag vill ha en Seth + Summer tröja, och velat göra just en egen pga stör ihjäl mig på trycket på de där tjocktröjorna man kan köpa för många pengar, eftersom det första namnet är böjt och bokstäverna är så himla spärrade. Mycket snyggare med lika mellanrum på allt tycker jag (mvh yrkesskadad).
 
Så jag tänkte att detta passade ju toppen för månadens första tema – ett avtryck såsom i själva tröjtrycket, men också såsom i att det här tv-paret satt avtryck hos mig.
 
Jag använde
- billig svart t-shirt från stor modekedja.
- tjockt papper till mallen
- vass skalpell
- penslar
- vit textilfärg + vit textilpenna
- en stadig hand + en näve tålamod
 
(Och faktiskt så är det här försök nummer två. Jag testade att trycka först på en sweatshirt som jag köpte billigt på min praktiks utförsäljning i höstas, men mmmm, att svamp-måla direkt på mallen blev inte så himlens bra alltså = färgen gled ut och alla bokstäverna blev ojämna och bubbliga... jaha. Bara att göra om, göra rätt.)
 
Mallen gjorde jag i datorn med ett rakt snyggt typsnitt som jag gillar, skrev ut och skar ut bokstäverna så rakt det gick. Sen fyllde jag i konturerna först med textilpennan (den här gången) för att få kanterna så raka som möjligt.
 
Och efteråt fyllde jag i med textilfärgen.
 
Satt och pillade i evigheter, men det går ju inte att få tipptopp, så när jag kände mig ok nöjd så var det dags att stryka! Lite ojämnt på vissa ställen men så får det vara.
 
Klar!
Det var väldigt pilligt men kul.
Pyssligt | |
#1 - - Ruth | HungryHeart.se:

Så himmelens snyggt! Älskar när folk skapar egna, snyggare och billigare varianter av köpeversioner. =) Och vad jämna du har lyckats få bokstäverna!

Svar: Taack snälla!
Ronette

#2 - - Sandra Nicole:

ÅÅååh älskade också det paret, bästa nånsin! Superbra pyssel :)

Svar: Eller hur! :)
Ronette

#3 - - Sandra:

Älskar det här bidraget, Ronette. Tycker att du har gjort det så proffsigt och din tröja blev verkligen tusen gånger snyggare än de i butiken!

Svar: Men vad snällt, tack! Glad jag blir :)
Ronette

#4 - - Alicia:

Så skickligt gjort! Jag har också målat text på tyg nån gång och det är verkligen sååå mycket pilligare och mer tidskrävande än en tänker. Smart att göra grunden med textilpenna - det ska jag komma ihåg! Och jag tycker din tröja ser ut som ett proffstryck - väldigt välgjort! :)

Svar: Taack! Vad glad jag blir!Ja men visst är det, tyget är ju liksom rörligt också, så bara det är ju trixigt.
Ronette

#5 - - Mikaela:

Vad snyggt! Riktigt proffsigt resultat och håller med om att den blev snyggare än de man köpa! Har dock knappt kollat på OC så vet typ inget om deras relation men kommer ihåg att jag tyckte han som spelar Seth var så jäääääääkla snygg, haha.

Svar: Haha :D:DTack så mycket, blir megaglad!
Ronette

#6 - - Anna María:

Så fint!! Och håller med dig, dåligt kernade texter är en sån turn off! Perfekt att göra en egen då ju.

Svar: Exakt så! Tack så mycket :)
Ronette

#7 - - Sandra Snellman:

Mycket snyggare än dom "riktiga" ju! :)

Svar: Vad glad jag blir, tack!
Ronette

#8 - - Wilda:

Åh, blev helt tårögd och varm nu. Tack för påminnelsen om den kärleken och alltså SÅ fint tryck. Tydligt och proffsigt gjort!

Svar: Aw, fint! :D Tusen tack själv snälla du!
Ronette

Upp