Tre goda saker jag vispat ihop på sistone.


 Helgen är här! = dags för godsaker. Här är tre goda grejer jag gjort på sistone:
 
 
Kladdkaka med turkisk peppar.
Den klassiska kladdkakan som funkar prick jämt. Fast jag hade i även ungefär 7 krossade turkisk peppar karameller i smeten för lite mer sting.
En höjdare. En kladdkaka 2.0. Dessutom kommer ju choklad och salt väldigt bra överens, som ni vet.
 
 
Våffelfrukost.
Förra helgen bestämde jag och mamma att vi skulle fixa en dunder-våffel-frukost.
Frasiga med pudrat florsocker, grädde, bär, melon och egengjord blåbärssylt. Finns nog ingen bättre start på en lördag än så.
 
 
Semlor.
Sist men inte minst, semlor såklart, i och med semmeltider.
Klassiska med stötta kardemummakärnor i degen och mandelmassa som fyllning. Och helt laktosfria.
 
God helg på er!
 
Ätbart | |
#1 - - Linnea Aurora:

Alltså våffelfrukost! <33

#2 - - Felicia:

Så mycket gott!

#3 - - a n n i k a:

Super mumsigt :D

#4 - - Lili:

Åh mums! Älskar både semlor och våfflor. Bakade egna semlor tidigare i veckan och har inte riktigt fått nog av frossandet så slängde ihop en ny deg ikväll. Kladdkaka däremot är jag inte så förtjust i, men med turkisk peppar lär det ju vara gott. Blev helt VA turkisk peppar! Hade aldrig tänkt att man kunde ha det i kakan. Men varför inte, egentligen. Lakrits och choklad är ju väldigt gott ihop. Åh!

Svar: Härligt med många semlor! Och tycker absolut du ska testa med lakrits i kladdkake-smeten :)
Ronette

#5 - - Sandra Snellman:

Mums! Så fina bilder dessutom :)

Svar: Tack snälla!
Ronette

#6 - - Sandra:

Åh, våfflor! Varje år tänker jag att jag ska köpa ett järn lagom till våffeldagen men sen blir det bara aldrig av. Så trist för jag tycker att det är så gott!

#7 - - Beata:

åh va gott

#8 - - Alicia:

Alltså whaat gud vilka magiska bilder och vad gott det ser ut! Gissa om det kurrar i magen hehehe. Jag är hemma megaförkyld, men återfår jag lite kraft innan kvällen ska jag banne mig baka nåt!

Svar: Åh krya på dig! Hoppas det blev nåt gott.
Ronette

Upp