5 plagg på inköpslistan.


Ny månad, våren är påväg (förhoppningsvis!), och de buffliga jackorna kommer strax få göra plats för de lite tunnare.

Och apropå det så fastnade jag lite för det här inlägget hos Felicia, tycker det är så smart, att göra en plagg-inköpslista på fem saker för varje säsong och försöka hålla sig till den. Så jag är lite copycat och har också gjort en till kommande vår/sommar. Jag har dock inte hittat ett enda av dessa ännu, så det är mer som en inspirationslista på vad jag kikar efter.
Alla bilder har jag samlat ihop från mitt ytliga Pinterest-board.
 
1.
Först ut, den perfekta jeansjackan. Kan tyckas vara lätt att hitta men häpp. Vill ha en mörkare blå i kort modell (inte Sandra Beijer-kort, men ändå kort), med fickor på sidorna och kanske kragen i en annan färg eller material.
 
 
2.
En rymlig väska där dator och grejer ryms i. Det här är verkligen prio pga har inte en enda (!) utan får liksom förlita mig på mina tygpåsar. Hade en beige stor grej från h&m ett tag men den var så himla stel och otymplig så den fick flytta till en ny ägare. Därför: den måste vara mjuk och inte portfölj-stel. Gärna mörkt brun.
 
 
3.
Ett par snygga chinos eller kostymbyxor att ha när man vill använda byxor men det är för tight-klibbigt med jeans, ni vet. Som jag egentligen letat efter i en evighet... _Alla_ är för stora på mig i midjan (mvh plattröv tydligen). Det har gått så långt att jag till och med testat kostymbyxor på barn-pojk-avdelningar, men de är istället för korta i grenen. Ehm. Tips mottages tacksamt! Kanske ett par som har resår i? Och de får gärna vara mörkblå.
 
 
4.
Något (festligare) i persikofärg! Som är ett snyggt säkert kort (även att det inte är en liten svart) som passar till olika kalasiga tillfällen. Tänker mig kanske en skir jumpsuit. Älskar den här till höger från Ida Sjöstedts ss16-kollektion. Mmmmm.
 
 
5.
Ett par snygga sandaler, lägst ner på prio-listan men ändå är det nåt visst med att köpa sig ett par helt nya skor inför våren. Och egentligen kanske jag har större behov av ett par nya bekväma boots, men sandaler är ju skojigare att shoppa under våren? Har inte någon exakt bild i huvudet på hur de ska se ut, men kanske nåt åt hållet som de här ovan!
 
 
Vad vill ni klä er i till våren?
 
Kläder & utseende | |
#1 - - Fairylandsurprises:

Jag längtar efter VITA sneakers och en snygg enkel klänning.

Svar: JA! Heja vita sneakers!
Ronette

#2 - - felicia:

kände direkt att "gud vilken bra lista!!" haha. älskar listor. jag tycker också det är suupersvårt att hitta vettiga byxor, men kanske främst för att jag är för kort.. hmm du kanske är lite längre än mig? i alla fall: a.p.c.! det är nog det enda märket jag vet där byxorna faktiskt passar + är fina. men ja väldigt dyra så bra att passa på på rean. topshops cigarett-byxor som sitter också rätt bra! men kanske mer tveksam kvalitet.

Svar: Tror jag är strax under 1.60 så njaaa, jag har kortis-problemet också ;) Men bra tips! Och topshop brukar ju ha en petite-avdelning med, får hålla lite koll där. A.p.c brukar jag söka efter på tradera regelbundet.
Ronette

#3 - - Sandra:

Fy bubblan vad snygg du kommer vara i vår om du hittar allt det här. Vill typ kopiera rakt av :D

#4 - - Anna:

Sandalerna i mitten?! Var kan man hitta dom tro? :D

Svar: Visst är det fina! De är från ett franskt märke som heter Sézane. Så med andra ord ganska svårt att få tag i just de där tror jag :( Hittade deras hemsida och de finns inte ens med där.. Säkert en äldre kollektion. Får spana lite efter liknande!
Ronette

#5 - - Lili:

Persikofärg, så jäkla snyggt. <3

Upp