Tio köksfrågor.


Jag hittade en mat- och köksrelaterad lista hos Lovisa som kändes kul, och eftersom det var herrans länge sen jag ens gjorde ett ätbart-inlägg så kändes det ju passande att copycata denna.
 
 
 
 
Tre ord som beskriver mig i köket:
Yvig (mjöl överallt),
koncentrerad (glömmer bort allt annat),
kreativ (experimenterar och följer sällan recept).
 
 
 
Vad äter jag helst till frukost:
Alltså i drömmarnas värld skulle jag äta ett par pannkakor, chiapuddig med bär och fruktig smoothie, plus vitt te, cirka varenda dag. Men det är ju i drömmarnas värld det :))
 
 

Tre köksredskap jag inte klarar mig utan:
Stavmixern, vattenkokaren, och elvispen.
 
 


Två köksredskap jag skulle vilja ha:
- Ett våffeljärn!
(Nu råkar jag ju ha tillgång till mina föräldrars kök, där det finns, men om jag tänker på enbart mina egna köksprylar är detta något som lätt måste fixas till ett framtida nytt kök.)
- En glassmaskin förstås.
 
 

Vad är det konstigaste man hittar i mitt kök:
Konstigt och konstigt… men det mest ovanliga kanske är rivsaltet och ett gäng tyllar.

 

Fyra råvaror som är ett måste på min pizza:
Det beror ju verkligen på vad det är för slags pizza-tajm vi snackar här. Men fyra goda grejer rent allmänt en kan ha på är ju kronärtskocka, tomat, mozzarella och pesto (ok ingen råvara men ändå gott).
 
 
 
Favoritdessert:
Alltid glass om det räknas som dessert, annars rabarberpaj! Godaste som finns alla kategorier.
 


Något jag skulle kunna äta varje dag:
Glass såklart. Pasta om det är mer mat-mat som räknas.
 
 

Det lagar jag helst nu för tiden:
Vill bara grilla majskolvar vareviga dag. Annars najsiga sallader, och pasta då.
 
 
 
Något jag tycker om men inte lagar så ofta:
Boef bourguignon! Har lagat det själv en gång men ja, det tar ju verkligen en hel dag. Eller allt med kantareller. Mmmm kantarelltoast<3
 
 
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Listat, Ätbart | |
#1 - - lovisa:

visste inte att jag behövde ett rivsalt förrän nu.

Upp