Panikigt hästmagnets-pyssel – Monthly Makers, augusti.


Pärlor var temat för Monthly Makers den här månaden. Ett tema som jag hade älskat för 20 år sedan och säkert hunnit göra minst lika många olika kreationer på vid det här laget. Men nu... inget. Eller jo det blev ju nåt till slut, precis nu ikväll, men för bara 20 minuter sedan var jag inställd på att nej här tog det stopp...
 
Har tänkt på en massa olika grejer en kan göra, men inget som liksom varit helt hundra ändå. Eller som jag haft tillräckligt med pepp och inspo för att göra uppenbarligen.
Men, så bara fick jag nån slags snilleblixt (hatar det ordet) i sista sekund:
 
 
Min megastora box med pärlor var jag och rotade fram i garderoben, där några av pärlorna var såna här hästar. De var några av mina favoriter som barn, och det har ju inte ändrats sen dess :):)
 
 
Visste väl att limpistolen var en bra investering! Plockade fram den och ett gäng trista magneter som jag haft bara såhär sedan ett annat pyssel för länge sen.
 
 
Efter lite pimp! Är helt ok nöjd efter att ha panik-pysslat i 10 minuter. Ibland får det räcka med nåt enkelt.
Hurra för att det blev något!
 
 
Spara
Pyssligt | |
#1 - - Mikaela:

Åh jag hade totalt glömt bort de pärlorna! De var mina favoriter med! Så fina!

#2 - - Alicia:

Så himla nostalgiskt! Jag älskade också de där pärlorna <3 Fick lite hjärtknip av att se dem igen, och har säkert några i nån ask i mitt syskrin. Så fiffig grej att göra om såna små barndomsskatter till magneter ju så man får njuta av dem igen! Tack för en väldans fin nödlösning! ;)

Svar: Visst är dom! Tack!
Ronette

#3 - - Wilda:

Vad vackert att ta hand om barndomsminnena sådär <3 Och ja det behöver verkligen inte vara mer än så för att kreativiteten ska få sig en liten skjuts ibland. Fint!

Upp