En pizza och en utställning.


Hej!
Det blir en snabb-uppdatering nu. Jag var i Göteborg en kortis i början på veckan, och hade ju tänkt att fota av hela mitt hem och visa. Tror ni jag kom ihåg att göra det eller? Nej. Kom inte ens ihåg att ta med kameran.
 
Sååå.
Då får vi titta hur det såg ut på Instagram istället.
Det blev himla onödigt att köpa hem mat, så kort tid var jag där, så därför åt jag pizza ute istället. Ragazzi som ligger inne på Saluhallen Briggen tycker jag har bland de godaste pizzorna. Ett plus att en faktiskt orkar äta upp hela. Den här var med pesto, tomat, lufttorkad skinka och ruccola.
 
En av huvudorsakerna till att jag pös hem en sväng var för att gå och kika på den här utställningen. Fortfy faces heter den och pågår just nu på Sandell Gallery på Tredje långgatan. Namnet syftar på att det är 40 olika konstnärer som fått skapa vars ett självporträtt. Och det är verkligen fascinerande vilken bred blandning av uttryck det blev.

Utställningen hänger uppe till och med 22e juli, så dra dit och kolla hörni! HÄR är Facebookeventet. Utställningen kommer även bli en bok och jag har skrivit förordet till den :)) = ett av jobben jag gjorde tidigare i somras. Så kul!
 
Det var det. Ikväll ska jag mysa med min katt och äta vattenmelon.
Puss på er!
Allmänt, Ätbart | |
#1 - - Sandra:

Men åh! Kommer inte hinna se den utställningen ju, men det låter verkligen hägtigt att få se alla olika tolkningar.

Svar: Ja det var det! Synd, men då betyder det att du komma turista i Göteborg lite framöver?
Ronette

Upp