Lelle Gossen


Nu ska det handla om något mysigt!
Ni som följer mig på instagram vet nog redan, men för en och en halv vecka sedan blev jag i alla fall sambo. Har längtat i flera flera år.
Det är en liten kille som flyttat in här. Gossen kallar jag honom.

Iiiiih ska vi mysa nu?

Men ehe vänta nu, va, en kamera?

Syns inte!
I slutet av januari hittade jag hans annons hos en djurskyddsförening där han varit intagen i ett halvår. Kändes som att vi skulle kunna bli bra kompisar så jag mailade och frågade om jag fick adoptera.
 
Innan vi fann varandra bodde han i ett jourhem efter att ha haft ett väldigt äventyrligt liv. Man tror att Gossen gått hemlös under minst två månader förra året innan han blev omhändertagen, och att han traskat runt ett par mil helt på egen hand.
Hela grejen känns lite som den där katten Tiger man läste om i svenskaböckerna under tidiga grundskolan. Önskar SÅ att han kunde prata och berätta allt han varit med om.
Det gör lite ont i hjärtat på mig att han kan ha blivit "utslängd" av sina tidigare ägare, att de inte brytt sig om honom. Han verkar dock inte ha några problem med människor alls och har tytt sig till mig väldigt snabbt. Och det är ju tur! Så fort han får chansen lägger han sig i mitt knä och vill gosa.
Han älskar att sitta och spana (och sola sig) i fönstret.
Eller leka med favoritråttan.
En alldeles underbar liten person!
Allmänt, Gossen | |
#1 - - frida:

JUSTE, pojken och tigern. höjdpunkten i lågstadiet.
väldigt jättesöt katt och sjukt bra att adopterade!

Svar: verkligen! :) tack!
Ronette

Upp