Feelings come and go and change and...


Jag har lite dåligt med egen inspiration för tillfället så jag tjuvade en lista (som handlar om den senaste veckan som var) av Pauline istället. Gör verkligen aldrig listor så kan väl ändra på det nu då. Lite gamla bilder på det med.
 
1. En sammanfattning, vad har du gjort i veckan? Har haft så mycket att jag liksom varit stressad i sömnen. Jobbat varenda dag utom en, då gick jag på stan och letade julklappar istället. Och i torsdags kväll hade jag min helg med en vän plus några öl.
 
2. Veckans bästa? Kan ju kanske ha varit min låtsashelg i torsdags då.
 
3. Veckans sämsta? Vädret?
Inte att det är snö, utan mest det grå-bruna slasket och att det är så nedrans kallt jämt. Och just nu regnar det visst.
 
4. Hur har ditt humör varit? Ständigt trött, ifall det är ett humör.
En trött Ronette som ska ut i slasket. Hade väldigt bra lugg-dag i alla fall.
 
5. Något som gjort dej glad? Att vi fick lussebullar på jobbet!
(Fast inte de här.)
 
6. Det godaste du förtärt i veckan? Glass förstås. Min favorit från Åhus på stor rund burk, typ B&J-copycat, är borta från frysdisken (efter lite googlande har de tydligen lagt ned verksamheten!? SÅ ledsen nu) så jag fick finna en ny sort från Sia. Inget kommer slå Åhus dock. Det är svårt att hitta god laktosfri glass, alltså som är lika god som en vanlig. Slut på uppsats om glass.
Farväl bäst-glassen. Godast var nog vaniljen dock.
 
7. Veckans ångest? Kommit in i en period då jag alltid vill vara någon annan stans oavsett vad. Dum känsla.
 
8. Vad har du gjort i helgen? Haha. Jobbat.
 
9. Veckans längtan? Småland. H-e-r-r-e-g-u-d. Åker om fem dagar nu.
 
10. Bästa inköpet? Choklad som jag kan äta i sängen nu när jag äntligen inte har haft ett enda måste under hela dagen. Och att jag faktiskt hittade lite grejer att slå in i julpapper.
 
11. Veckans beroende? Det måste vara Greveholm då. En kollega började spontant vissla på melodin för nån dag sedan och jag utbrast "Åh, ja!"

12. Vad har du lyssnat på för musik? Väldigt mycket boybands nu. Och för seriösare lyssning, Beach House platta "Bloom". Stört bra! Särskilt "Myth".
 
13. Veckans saknad? Att vakna upp i barndomshuset och höra putter från kaffebryggaren på undervåningen. Att krypa upp i soffan en fredagskväll med mammas arm som kudde och titta på cheesy teveprogram. Att gå på promenad vid hästhagarna och gosa med grannkatten.
Allmänt | |
#1 - - lovisa/polichinelle:

så fint med smålandslängtan! åker hem om ynka två dagar. ska bli himla fint med alla kära återseenden.

#2 - - lovisa/polichinelle:

(och med hem menar jag hemhem)

#3 - - beciell:

Jag skulle behöva en väldigt enkel men hjälpsam tjänst från er. Jag medverkar i en tävling och ligger på 2a plats, vill du hjälpa mig till förstaplatsen? :) BARA klicka här så är din röst gjord! http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 tack så mycket på förhand och GOD JUL :) Skulle vara SÅ snällt!

#4 - - Becka [fotoblogg]:

Åh så fina bilder! :)
God jul sötast! ♥

Svar: tack du!
Ronette

#5 - - beata:

dina bilder är så himla fina!

Svar: tack snälla!
Ronette

#6 - - hanna:

åh va fint att få lussebullar på jobbet!

Upp