Sommarfesten med Social Stories och Kalmar City.


Onsdag förra veckan drog jag iväg till Kalmar för att gå på sommarfest. Vi var ett litet gäng som var inbjudna för att få käka middag, gå en liten stadsguide och få veta mer om vad som händer i Kalmar i sommar.
Okej, såhär var det:
 
Vi skulle träffas vid museet. Jag kom fram... trodde jag, innan jag märkte att ingen annan var här :)) Första lärdommen: Kalmar har fler än ett museum. Spurt mot hamnen istället...
 
SÅ, vid Kalmar läns museum fick vi fika och information om deras verksamhet. Sen var det dags för stadsvandring. Kalmar har så många fina hus i stan, och flera av dom är historiska och har stått sen 1600-talet!
 
Gruppfoto vid Västerporten! Hejhej.
 
Sen gick vi vidare till Social Stories kontor. Där väntade vegetarisk buffé från Slipkajen. Alltså. Det var så gott hörni.
 
Vi satte oss och bubblet kom fram.
 
Ni ser ju.
Sen diskuterade vi city och konsumtion, luggar, lägenheter och framtid tills klockan slog sent.
 
Klart slut. Besök Kalmar i sommar!
 
 
 
Allmänt | Kalmar, Sommar, Vegetariskt | |
#1 - - Christin:

Så fint det ser ut! Och lite roligt med att det finns fler än ett museum, hehe.

Svar: Haha ja, det finns mycket att se och upptäcka i Kalmar! Typiskt mig att gå fel :))
Ronette

#2 - - Hemma Hos Felicia:

alltså såååå härligt juu!!

Svar: Ja det var verkligen en toppenkväll!
Ronette

Upp