Mina just nu-badrumsfavoriter + en undran.


Inlägget innehåller reklamlänkar.
 
Japp. Som rubriken lyder. Här kommer ett gosigt inlägg om ett gäng favoriter i badrummet!
 
Först och främst är jag kär i det här lille läppbalsamet.
 
Hurraw! Lip balm
 
Det finns en himla massa bra saker med det, bland annat att det är veganskt och ekologiskt, men även att just den här varianten ger lite lite färg och samtidigt är MJUKT på.
 
Smaken/doften som jag har är alltså Black cherry. Tycker det doftar som nåt mellanting på körbärsgodisar och sånt där blått lim en sniffade på i grundskolan.
 
Det verkar som att de andra inte ger lika mycket färg? Den här blir man alldeles lagom läpp-röd av tycker jag. Men jag är ändå pepp på att testa ett gäng andra smaker redan.
Har mest siktat in mig på Lemon, Coconut, och Grapefruit.
Har ni testat nån?
 
 
Okej, nästa favvo är detta set från Rituals som heter Sakura.
Rituals Sakura kit, M
 
Det gömde sig i en av klapparna från min bfs föräldrar. Älskar verkligen doften på det här, som tydligen är "körsbärsblomma och rismjölk".
 
Tycker särskilt om duschskummet och scrubben. Alla produkter går ju att köpa separat också, så kanske får bli påfyllning av just dessa när de börjar ta slut.
 
Sakura foaming shower gel
Sakura body scrub
 
 
Sist men även bäst av allt är min everyday-parfym, nämligen Clean – Air.
 
Det här är min absoluta favoritparfym som jag haft i ett gäng år nu. Den doftar bland annat "bergamottblom, pioner, mysk och cashmereträ". Vet inte vad jag själv skulle beskriva doften som... den doftar gott bara, och rent!  Den lever verkligen upp till sitt namn också, för den är väldigt lätt för att vara en edp. Inte alls sådär tung som vissa parfymer kan vara.
 
Clean air liten flaska
Clean air stor flaska
 
Det finns dock tre grejer jag saknar i mitt badrum, som jag undrar om ni kanske kan tipsa mig om? Nämligen
 
1. Ett bra torrschampo.
2. En jättego najs värmestylingspray (eller serum?) som gör jobbet och inte tynger ned håret.
3. En kul ansiktsmask som man gärna göttar in sig i på helgen.
 
Berätta! Vad använder ni? Eller har ni några andra favoriter ni vill rekommendera?
 
 
 
Kläder & utseende, Listat | Badrum, Beauty, Tips, parfym | |
#1 - - Ellen:

älskar det här inlägget!!

1. jag använder batiste och gillar! de är lätta som tusan och luktar gott
3. ansiktsmasker!! är du ute efter en rengörande, lugnande eller återfuktande? cucumber gel mask (http://ellenlindberg.se/2018/01/30/den-lugnande-ansiktsmasken-cucumber-gel-mask/) är perf om du vill ha någon lugnande och som rengörande gillar jag mask of magnaminty från lush (http://ellenlindberg.se/2017/12/03/en-ansiktsmask-jag-anvander-just-nu-mask-magnaminty/). gällande återfuktande är mina favoriter från origins, drink up intensive overnight mask är guuuuld!

Svar: Kul att du gillar! Och tack för tips, ska kolla upp både torrschampot och maskerna. Den från Origins låter särskilt intressant.
Ronette

#2 - - Erika:

Jag har precis börjat med ett nytt torrschampo som jag gillar för det ger mycket volym och luktar väldigt gott! Det är blondinbellas märke (som niotillfem-Sandra tipsat om i sin blogg). Finns på apoteket!

Svar: Kul! Ska absolut kolla upp det, tack!
Ronette

#3 - - Amanda:

Har testat dom flesta budgetvarianterna av torrschampoo och batiste är absolut bäst av dessa :)

Svar: Då är du den andra som tipsar om det. Ska absolut kolla upp, tack!
Ronette

#4 - - Sandra Leone:

Älskar Hurraw! s läppbalsam. Har ett "moon balm" med kamomill och vanilj <3

Svar: Kul! Låter najsigt, ska kolla upp den!
Ronette

Upp