Vecka fyra har jag...


Ny vecka! Här kommer uppdatering om den förra i jag har...-form.
 
 
…varit: extremt trött på januari. Är så himla glad att månaden tar slut den här veckan. Det har ju verkligen varit århundradets längsta!?

 
…ätit: FÖR många avokados som inte varit tillräckligt mogna. Det var ju såhär mitt avokado-förakt började; att jag fick tag i nån som bara var hård och smakade gräs första gången jag testade, och tyckte det var så hiskeligt knäppt att detta var nåt folk åt frivilligt.. Sen upptäckte jag hur en bra avokado skulle vara, och blev såld istället.

…träffat: en världsmjuk liten valp som snart blir ny medlem i bfs familj. Ville ba adoptera varenda en<3

…drömt: mig bort till våren såklart.


…köpt: nåt slags odlings-kit som vi ska sätta fröer i, och en döfin inredningsdetalj. Ska visa i annat inlägg!

…stört mig på: att jag inte kände mig som mig i spegeln efter jag klippt mig i fredags. Eller snarare: att min lugg inte kändes som min, eller som jag. Tur att den växer så fort.

…läst: färdigt Jag vet allt det här. Så himla bra! Den får en 4,5 av 5 kom jag fram till. Årets boktips typ. Idag lämnade jag tillbaka den på biblioteket och kom tillbaka hem med "Flickorna" av Emma Cline istället. Väldigt pepp på den! Gillar även att jag tydligen blivit en biblioteks-person.
 
 
…sett: "Fyren mellan haven" i lördags kväll. Tror vi satt och suckade och sa "åh herregud!" hundra gånger. Den var lika delar jobbig som bra. Ingen film en ser om man vill bli helg-munter kanske. Men spännande och intressant. Och sorglig förstås.

…haft: en jättebra ridlektion i tisdags. Fick ha en häst jag inte haft tidigare. Tycker vi kom bra överens och kände mig supernöjd med vår galopp. Hurra för det!
 
 
Hoppas på att vecka fem kommer bli pepp. Har verkligen blivit så vinter-trött på sistone och liksom känner att det är så mycket som står still. Behöver sol, blommor och utflykter nu!
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Listat, Tankar | boktips | |
Upp