Glitterljuset – Monthly Makers, november.


Monthly Makers-dags! Temat för månaden var metall och jag velade lite fram och tillbaka med vad jag ville göra. Men till slut tolkade jag temat med metall(ic)glitter, som nåt slags adventspyssel, såhär:
 
 
 
Köpte ett gäng olika ljus som kunde vara roliga att pimpa, med inspo från en bild jag sett på Pinterest. Sen när alla butiker hade stängt kom jag på att en nog skulle ha haft ett flamsäkert lim till detta :):):) Istället för ett enkelt stift.
Så det fick räcka med att göra det stora blockljuset glittrigt den här gången, och så får en bara låta det brinna ned halvvägs eller så.
 
 
 
De långa ljusen får vänta, så att jag kan fixa till dom på ett mer säkert sätt. Det ska visst finnas nåt slags Decoupagelack (?) som man använder särskilt till ljus. Har någon erfarenhet av det?
 
 
Men det blev ju ganska fint i alla fall!
 
(På fatet ligger förresten mitt första julbak för iår, saffransbiscotti, ungefär det godaste en kan äta i december.)
 
Spara
Spara
Pyssligt | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fint

#2 - - Jessica:

Fasen vad snyggt det blev!!

#3 - - Wilda:

Jäklar så fint med guld till det vita ljuset. Du är en fena på att göra det sådär lagom att det faktiskt blir snyggt. Jag skulle lätt ha haft för mycket guld på av bara farten ;) Hoppas du hittar något flamsäkert lim. Så bra att du kom på det!

#4 - - Ellen Lindberg:

Men åh, väldigt fint!

#5 - - Louie:

Fint!

#6 - - Mikaela:

Så snyggt! Gillar att det bara är botten av ljuset som fick glitter, och hur snyggt när den står på marmorplattan?!

#7 - - Jenny:

Så fint! Älskar hur det speglar sig i marmorplattan. Måste ju bli hur fint som helst om man har flera glitterljus tillsammans när alla brinner!

#8 - - Alicia:

Alltså vilket perfekt glitter!!! Så fint med de ojämna bitarna. Ser superlyxigt ut ihop med marmorplattan också!

#9 - - Stina | Stinas tillvaro:

Toppenfint verkligen. Tänker mig att det skulle vara riktigt tjusigt att ha flera av dem på ett dukat nyårsbord :)

#10 - - sandra:

Nej inte ganska fint, superfint ju!

Upp