Nagellacksprojektet – Monthly Makers, maj.


Hej nu är det dags för månadens-pyssel-i-maj-visning. Känns som att jag bara jobbat varvat med att sova hela månaden så det tog SÅ lång tid att komma till skott för det här.
 
Men, bestämde mig ändå ganska snabbt att jag ville testa att göra nagellacks-marmorering som jag först såg Elsa Billgren göra. Temat för månaden var ju färg.
 
 
Det gick sisådär kanske, det blev inte Elsa Billgren-snyggt liksom, men det var kul att testa! Och tänker att det kanske blir riktigt fint först när en "övat" ett antal gånger.
 
Detta behövs:
En liten balja/bunke att ha vatten i
Enfärgat (vitt?) porslin (jag köpte två asbilliga skålar på loppis)
Nagellack i färger en gillar
tandpetare eller typ blompinnar att fiska upp överflödigt lack med
 
 
Sen droppar en alltså i lite lack i vattnet, doppar ner skålen och snurrar lite och vips
(exakt beskrivning á la Elsa här!)
 
 
Och.
Tips 1: använd nån form av (plast)handskar också kanske. Mvh fick världens alla färger på mina händer som knappt ville gå bort.
Tips 2: doppa i porslinet i vattnet fort som sjutton innan lacket typ "torkat" alternativt helt sjunkit till botten.
 
 
 
Och såhär blev ju mitt resultat.
Är sådär nöjd, som sagt, kanske drar jag fram aceton-flaskan och testar på nytt en annn dag :))
Pyssligt | |
#1 - - JUNITJEJ:

Så fina skålar!

Svar: Tack!
Ronette

#2 - - Daniella 🌙:

Dom är jättefina ju???? Jag hade lätt lackerat dom och haft dom som frukostskålar alltid.

Svar: Åh, men tack!
Ronette

#3 - - Zaisha <3:

det blev ju superfint :)

#4 - - Alicia:

Superfint ju, gillar verkligen färgerna! Kan säga att jag också provat på det här och att det blev ett klibbigt geggigt klumpigt blodbad av vinrött nagellack ;) Dina är mycket proffsigare!

Svar: Haha ja men visst är det så mycket svårare än det ser ut! Jag tror man får testa mycketmycket. Tack vad snällt :))
Ronette

#5 - - Anna María:

Jag tycker det är så kul att marmorera porslin med nagellack. Har testat det flera gånger på olika saker. Det krävs lite trixande och framförallt ett bra nagellack som inte är för gammalt. Tycker dina blev jättefina!

Svar: Kul! Tack! Ja men verkligen, såg så busenkelt ut på de videos jag sett men det kräver absolut mycket tid och pill för bra resultat.
Ronette

#6 - - Mikaela:

Så snyggt! Du har ju fått till perfekt marmorering, så impad!

Svar: Men tack, vad snällt!
Ronette

#7 - - Wilda:

Tycker att du lyckades hur bra som helst! Och framför allt gillar jag att det är lite vagare marmorering som ger mig en mjukare känsla än andra såna här jag har sett. Jag tycker att det blev extra fint med det svarta eftersom det blev en riktig gråskala och blyerts-känsla över den.

Svar: Men tusen tack! Vilken fin kommentar.
Ronette

Upp