Omnom.


För ett par dagar sedan fick jag en examenspresent i förskott av en kompis. Nåt som jag gått och spanat på hur länge som helst, nämligen choklad med århundradets finaste förpackningar. Ja faktiskt kanske bland de finaste förpackningarna jag sett ever.
 
Omnom heter de, och kommer från Island. Den blå är en 70-procentig chokladkaka med smaken "sofistikerad sammansmältning av nötter, läder och rökig tobak". Snacka om finsmakligt.
 
Till och med kartongen (och pappret) inuti är uttänkt.
 
Den var god. Absolut en eftersmak av "rökigt".
 
Och nästa, den med pingvinerna, är en chokladkaka med körsbär och mandlar i och ny för det här året.
 
Den blev min favorit av de två rent smakmässigt. Och alltså åh, detta pappret här inuti <3 gud. *hjärtögon-emoji*
 
Och såhär fin var själva kakan.
 
Måste definitivt testa de andra sorterna också, nån dag när jag känner mig rik (pga tyvärr inte direkt några 25-kronorschoklader detta). Kommer nog fin-smaka på mina längelänge nu.
Dagens tips ifall ni vill ge en snygg (och god) present till nån! Eller till er själva :)
 
 
Ätbart | |
#1 - - Sandra:

Men åh, jag ÄLSKAR fina förpackningar! Vilken bra present :)

Upp