Två böcker.


Under sommaren hann jag med att läsa mer än vad jag gjort på hela året ungefär. I hemlighet (inte nu längre då) är jag en sucker för ungdomsböcker med kärlekstema. Så idag ska vi titta närmare på två såna!
1. Hjärtans fröjd.
Den här hittade jag på min lokala second hand för fem spänn.
 
Den är som att läsa en killes dagbok, som skriver om en tjej han träffat på bussen.
 
Hon glömmer sin tyska-bok på bussen och han kommer hem till henne för att lämna den.
Älskar den här boken för att den består av såna oförutsägbara och finurliga formuleringar.
"Min cykel förvandlas till en pumpa klockan tio." <3
(Visade upp min favoritdialog på instagram.)
 
Sen åker han iväg på en planerad resa till USA och skriver brev till henne helatiden. Men hon svarar nästan aldrig.
Olycklig kärlek bokifierad.
 
Slog igen boken och tyckte det var så trist att den tog slut.
Jag trodde inte att det fanns en uppföljning men jo det fanns det visst.
Några dagar senare hittade jag den på second hand på besök hemma i Småland. Blev så glad! Fem spänn igen!
 
2. The return of Hjärtans fröjd.
Den utspelar sig ungefär ett år senare och hans stora försälskelse har försvunnit.
 
Men till slut dyker hon upp och de har mycket att prata om.
 
Det har hänt något trassligt.
Inte lika många hundöron i den här uppföljaren men ändå fin den också.
 
Läs dom!
 
Böcker | |
Upp