19e februari


Tisdagen kom och vi hade planerat att kika in på sjöfartsmuseét.
Så jag klädde mig som havet.
Med nya, mörkblå manchesterbyxor inköpta dagen innan.
Sen traskade vi iväg.
Där fanns ett par akvarium. Ett med ungefär hela Nemo-rollistan i. Barn var som tokiga och vi hörde till och med ett par engelska turister, "look there's Nemo!" sa en typ sjuåring. Älskar barn med brittisk accent.
Det fanns en massa massa skepp och sånt också. Såhär:
Tatueringar.
Så.hemskt.fint! Älskar skepp och allt sjömansrelaterat. Förstår verkligen inte varför jag aldrig varit där tidigare. Så om ni är i Göteborg, besök! Gratis för barn/ungdomar och de över tjugofem år (tror jag) betalar två tjugolappar. Oerhört värt.
 
Efteråt fick mamma sin födelsedagspresent. Jag hade bokat tid för pedikyr åt oss. Som att gå på bomullstussar när det var klart! Mamma valde silver på färgen och jag en rosa-röd.
Vi avslutade dagen med att jag introducerade henne för dumplings. Det var en bra rekommendation tyckte hon.
Klart slut.
Allmänt | |
Upp