När jag kom på var jag måste bo


(Idag har jag bläddrat igenom tusentals gamla bilder och blivit nostalgisk, därför handlar dagens inlägg om: ifall ni vill veta hur det kom sig att jag hamnade där jag hamnade.
Bildernas kvalité varierar som attan men det har sina förklaringar.)

För tre år sedan var jag i Göteborg för första gången på riktigt. Märk väl de två sista orden. Jag hade besökt staden innan, men det var ytterligare två år innan och då var jag bara insnöad på Stockholm och visste inte ett skit. Eller snarare, visste knappt om att det fanns storstäder som var bättre.

Så jag tänkte att vi tar en titt på hur det såg ut då.

Då bodde jag såhär

tillsammans med de här två.




Vi var där när det var som allra finast. Och det här med att "det regnar alltid i Göteborg!" fanns inte överhuvudtaget. Inte då.


Eftersom vi hade praktik som huvudsaklig sysselsättning, satt vi hemma hos en illustratör och pysslade bland annat med sånt här om dagarna. Att göra om en filmposter där vi ansåg att originalet var mindre bra och knåpa ihop alfabetet av popcorn. Har nog aldrig varit så kreativ som då.



Vi varvade pysslet med att hitta till bra platser.



En dag satt vi i Slottsskogen. Vi åt glass och hade solen i ögonen och jag hade tydligen bestämt mig för att vara sanslöst poppig den dagen.

På sena kvällarna och internet inte fungerade drömde vi lite om Henrik via den klumpiga speldatorn som jag hade släpat med från skolan.

Och utöver detta hade vi det bara allmänt gött och var glada. Och när två veckor var slut sa vi att vi måste tillbaka snart igen.

Slut på (min första) Göteborgsberättelse.
Allmänt | |
#1 - - kajsa:

aaaaaaw vad fint!! mer!!

#2 - - matilda:

FINT!!!!

Upp