Sommarlistan 2019.


 
 
Här kommer den! Som utlovat.
 
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Jag vill ta det lugnt SÅ himla mycket som möjligt. Läsa böcker i en hängmatta tänkte jag säga, men det har vi ingen, men läsa böcker på soffan på uteplatsen åtminstone. Eller kanske vid en bra sjö nånstans. Kanske åker vi på lite småutflykter. Och så ska vi ta tag i sovrummet äntligen. Sista semesterveckan ska jag och morsan på spa! Hurra!
 

Vad ska du göra på midsommar?
Umgås med vänner i Kalmar <3 Tredje året i rad nu så det måste ju innebära att det blivit tradition.

 
Bästa sommarstället:
Kan framkalla känslan doften pirret när som; hur det känns att vakna upp på oknö, sätta barfotafötter i gräset som precis börjat bli varmt av solen. Doften av semester i stugan. Knastret under sandalerna på grusvägen påväg ned till bryggan. Saltvatten som torkar på huden. Allt det där. Måste ha en egen stuga en dag!
 
 
 
Hur länge ska du vara ledig?
Tre och en halv välförtjänta veckor.


Vad ser du mest fram emot?
Att ta varje dag precis som den kommer. Vill man läsa hela förmiddagen så gör man det. Vill man ta cykeln på en liten utflykt gör man det. Noll tider att passa.

 
Vad kommer du köpa inför semestern?
Jag kom faktiskt hem med en Filippa k-klänning igår som jag kärat ner mig i. En vanlig tshirt-modell som aldrig kommer gå ur tiden. Behöver verkligen fler klänningar (och sköna lite fladdriga byxor!) Sen la jag visst en beställning på ett till litet gäng sommarklänningar som borde komma idag. Hoppas dom är bra, har haft lite otur på sistone med att inget nånsin passar. Sen skulle jag typ vilja embracea ledigheten totalt och kanske hitta en stråhatt till och med? Eller vad tror vi om det?
 
 
Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommarprat såklart.

 
Vad kommer du äta?
Kalla vindruvor. Isglass. Nektariner. Grillat! Coops egna svartpeppar- och gräslökschips. Och caprese förstås.

 
Vad kommer du dricka?
Bubbelvatten med smak av granatäpple. Och superkall cava.
 
 
 
Vad ska du läsa i sommar?
Ett system så magnifikt att det bländar av Amanda Svensson. Den ligger på stolen bredvid sängen och väntar. Hinner eventuellt med bara den pga 548 sidor! Men annars är jag sugen på att läsa Störst av allt också.
 

Vad kommer du ha på dig?
Ovan nämnda klänningar hoppas jag.

 
Hur vill du minnas din sommar i september?
Som att det var en av de bättre på länge!
 
 
 
 
 
Listat | Lista, Sommar | |
Upp