Krans, sill och årets första sommarprat.


Hej! Och glad midsommar lite i efterskott.
Jag tänkte vi tittar på hur min midsommar blev den här gången.
 
Startade förmiddagen med att binda krans. Så mysigt pyssel tycker jag, och gör att man genast kommer i lite stämning. Har en dröm-midsommar i huvudet där det finns en särskild göra-krans-station med mängder av olika blad och blommor som alla man firar ihop med får sitta och knåpa med en stund. Och göra sin egna personliga krans att ha under resten av dagen.
 
Såhär blev den! Jag hade marinblå klänning från Filippa K så kändes fint att matcha med vitt (inte prästkragar utan några andra? kan ej namnet på dessa) och blåklint till.
 
Lagom tills jag var klar hade sambon styrt upp midsommarlunchen. Skärgårdssill<3 Vem kunde ana att jag skulle bli en sillperson till slut. Vi åt på uteplatsen och under tiden kom det några droppar regn. Det hör ju till.
Tallrikarna är ett Traderafynd förresten. Supergamla Gustavsberg från serien Alva. Jagat runt efter sådana länge och tycker nog det är Gustavsbergs absolut finaste mönster.
 
Efteråt packade vi ihop oss och vår efterrätt och rusade iväg mot bussen, för vi skulle hänga med våra kompisar i Kalmar.
Då stannade kameran hemma men kanskekanske att det kommer en liten filmsnutt istället :))
 
Vi åt världsgod mat, pratade, spelade, promenerade. Och på morgonen därpå innan alla helt vaknat lyssnade jag på årets första sommarprat av Fares Fares. Rekommenderas! Borde jag göra lite minirecensioner på alla iår igen? Som jag gjorde förra sommaren. Vilka ser ni mest fram emot i år?
 
 
Allmänt | Midsommar, Sommar | |
Upp