Sju stycken maj.


Woho maj! En av mina bästa månader. Och eftersom det var i maj för sju år sedan som den här lille bloggen såg sitt internetljus för första gången, har jag sju stycken maj dokumenterade. Vi tar en kik.
 
2011
This past week blev till mycket på grund av att jag var nyinflyttad i Göteborg och fotade väldigt mycket. En såg och upplevde så mycket för första gången och jag ville verkligen ha det sparat någonstans. Jag pluggade filmvetenskap 30hp, och när vi inte analyserade citizen kane hängde jag och Kajsa med typ 15 av dom i klunga i slottsskogen var och varannan dag.
 
 
2012
Ungefär hela maj 2012 såg ut precis såhär. I randig klänning vid Saltholmen med en grillad i ena handen och en öl i den andra. De dagar då jag inte hängde på mitt nya jobb i donkenköket vill säga 💁
 
 
2013
Första våren med Gossen!<3
 
 
2014
Har hade jag pluggat reklam i ganska på pricken fyra månader och var helt uppe i det + så himla stolt att jag lyckades komma in på en skola med hundratals sökande. Just precis här var jag på lite smålandsbesök.
 
 
2015
Ett år senare visste jag inte vem jag var längre. Typ. Så det finns inte så mycket dokumenterat alls från det här året. Var ganska vilse bara och pysslade mycket, typ målade dinosaurier och satte dom på kylskåpet. Hade varit en sväng i småland på praktik och började känna mer och mer att jag saknade lillelandet.
 
 
2016
När det blev maj 2016 var jag tillbakaflyttad till småland igen. Hängde på Oknö och samlade snäckor i handen, hade jättelångt hår tydligen, hyrde ut min lägenhet och hade precis börjat träffa en viss kille :))
 
 
2017
Även våren 2017 var väldigt lantlig, som att en behövde kompensera sitt intag av storstadsliv med nåt tvärtom. Så jag hängde bland gärdesgårdar och odlade kryddor och plantor i fönstret. Ville helst bara leva i en Bullerbyfilm.
 
 
Det här årets majmånad har ju precis börjat, men jag hoppas på att det blir mycket sola-näsan-på-uteplatsen-tillfällen, bra fynd på loppisar, och kanske nån picknick. Och så ska jag nog göra en liten gbg-utflykt. Vad har ni för maj-planer i år?
 
 
Allmänt, Tankar | Maj, Våren | |
#1 - - Josefin:

Vad mysigt med ett sånt här inlägg, att kunna blicka tillbaka! :D
Planerna för denna Maj är nog bara att få färg på kroppen, grilla så ofta som möjligt och ta årets första dopp! :D

Svar: Det låter som toppenbra planer tycker jag!
Ronette

Upp