Minirecensioner på sommarpraten jag hört hittills.


 
Bianca Ingrosso
Fint och bra men kanske lite stolpigt? Gillar innehållet liksom men kanske hade önskat att hon strukturerar det på ett annat sätt. Äh, hur som viktigt att hon tog upp bulimi och vikthets. Så viktigt för _alla_ att få höra att det är okej att berätta att man mår dåligt och har struggles.
 
 
Mouna Esmaelizadeh
Mmmm så intressant. Min inre hypokondriker bara älskar den här personen, och älskade att få höra henne berätta om hemska sjukdomar som kan stoppas. Att framtiden för alla som drabbas av cancer kanske är mycket ljusare om bara några år tack vare forskning. Som att bli inbäddad i ett trygg bomullsfilt. Ett måste att lyssna på tycker jag!
 
 
Kaj Linna
Intressant syn på rättsväsendet från en före detta livstidsfånges ögon. Kaj Linna satt oskyldigt dömd i 13 år för ett rånmord. Jag har lyckats missa det här fallet helt, så var extra spännande att få höra om.
 
 
Marie och Gustav Mandelmann
Kul att få lära känna dessa två lite bättre. Tycker det började väldigt starkt men kanske blev lite mer platt efterhand? Väldigt mysiga personer hur som. Bra lata-sig-i-solen-lyssning.
 
 
Mark Levengood
Bästa hittills efter Mouna. Hade inte tänkt lyssna på Marks sommarprat egentligen pga känns som han sommarpratar varje år? Men lyssnade ändå medan jag lagade mat en kväll. Vilken tur att jag gjorde det. Väldigt kul bitvis och samtidigt hjärtskärande. Framstår som väldigt sympatisk med mycket självdistans tycker jag. Lyssna lyssna!
 
 
Anna Serner
Blev väldigt inspirerad av Anna efter att ha hört henne i Värvet för länge sen, så såg verkligen fram emot hennes program. Riktigt fint och personligt! Älskar hennes syn på jämställdhet och hur särskilt viktigt det är i kulturen – vem och vilka får synas?
 
 
Eva Rydberg
Lyssnade på hennes program när jag var på gymmet senast. Tycker inte jag "känt" henne så djupt innan, utan mer sett henne som en stojig person. Var fint att få höra hennes historia. Tycker det är så intressant med personer som tycks ha ett så starkt kall som hon.
 
 
Vilka har ni lyssnat på?
 
 
Allmänt, Tankar | Sommarprat | |
#1 - - Linn:

Så himla bra genomgång! Jag har inte lyssnat på något sommarprat än. Jag tittade igenom listan med alla namn när den kom och insåg att majoriteten av namnen är helt okända för mig. Jag tror att jag bott utanför Sverige för länge, för dom enda jag hört om är dom som var kända för 15 år sen - när jag fortfarande bodde i Sverige. Typ Levengood och Rydberg. Anar liksom inte vem någon av dom andra är...

Svar: Åh det är klart! De jag tyckt haft bäst innehåll hittills måste en dock inte ha nån koll på vem de är tycker jag. Kan särskilt rekommendera Claes Månsson, Mouna Esmaeilzadeh, Katarina Wennstam och just Mark Levengood. Glad lyssnarstund! :)
Ronette

#2 - - Rebecca:

Åh ja jag har bara lyssnat på några få än så länge. Men gillade Anna Serner jättemycket. Ska verkligen lyssna på Mark. Kaj Linna var så spännande, det finns jättebra avsnitt på podden Spår där de går igenom Karlamarksmordet som han blev dömd för! Tips!

Svar: Instämmer. Har helt missat "Spår" så ska kolla upp den. Hade inte alls bra koll på just det fallet nämligen. Spännande tips!
Ronette

#3 - - Johanna:

jag har bara lyssnat på Bianca Ingrosso, Claes Månsson och halva Mouna Esmaelizadeh. Har sett att många har hyllat Mounas prat, men kände inte samma? Jag får lyssna klart på hela idag så kanske jag kommer in mer i det!

Svar: Ja lyssna klart på hela i ett svep. Tycker det var så intressant och spännande (kanske lite extra för att jag är hypokondriskt lagd heh). Claes Månsson, Mark Levengood och Katarina Wennstam är annars mina favoriter såhär långt.
Ronette

Upp