Mål, förändringar och drömmar för 2018.


Älskar att varje nyår blir som ett nytt kapitel i en bok. Jag är även en person som verkligen gillar att strukturera och planera (och drömma), men helst tar avstånd från de klassiska "nyårslöftena" eftersom många sådana ofta bara är krav. Så trist att starta ett nytt kapitel med nåt jobbigt ju?
 
Däremot att ha mål (som inte måstemåste uppnås); sätta upp förändringar som innebär nåt nytt, bra och spännande; plus önskningar om sånt som det nya året gärna får innehålla. DET känns bättre. Så, därför kommer här min lille mål-, förändrings-, och dröm-lista som jag vill förhålla mig till under 2018:
 
MÅL:
 
- Ta körkort!
 
- Ta ny maxvikt i marklyft.
 
- (Minst) en bok i månaden.
 
- Vässa upp bloggen.
 
- Distansplugga natur 2.
 
FÖRÄNDRINGAR:
 
- Frisyren. (Nytt år, nytt hår som en säger. Har samlat på mig lite inspo-bilder som vi kan kika på nån dag.)
 
- Ta hål i öronen.
 
- Gå på bio och restaurang oftare.
 
- Fota mer.
 
ÖNSKNINGAR:
 
- Åka till Island.
 
- Gå på ett najs spa med massage, ansiktsbehandling och hela baletten.
 
- Att ha ett fantastiskt första år som sambo, och tillsammans få det här stället att bli som drömlägenheten vi hade i våra huvuden.
 
- Anordna en himla bra inflyttningsfest.
 
 
Berätta om dina 2018-tankar! Finns det nåt särskilt du vill ska hända iår?
 
 
Allmänt, Listat, Tankar | Mål, Mål2018, Nyårsmål, nyår | |
#1 - - Ellen:

så mycket härliga grejer! blir SÅ nyfiken på frisyrförändringen. hoppas att 2018 blir prick som du vill!

Svar: Tack Ellen, kul att du vill följa!
Ronette

#2 - - Sara:

Låter som bra målsättningar! Ser fram emot att se din nya frisyr. Själv vill jag också fota mera, få mera arbetserfarenhet inom marknadsföring och hitta en praktikplats utomlands.

Svar: Tack, kul att du vill följa. Och vad spännande att höra om Sara! Det är ju ofta på praktiken "det börjar" liksom, hoppas det går som du vill!
Ronette

#3 - - Isa Bylund:

Nu vill jag typ ställa följdfrågor på samtliga punkter, men nöjer mig med att säga att jag följer detta med spänning, blir så peppad av andras mål! Modiga året är det (som du skrev hos mig), är helt med dig på den och ska ha fokus att GÖRA och inte bara SÄGA detta året. Ta tag i saker osv. kram <3

Svar: Haha, så kul att du gillar! Exakt, göra slag i saken mer.
Ronette

Upp