Nu har du varit under mina vingar i fem år.


Idag är Gossens dag. Och även vår dag kanske, för nu har vi hängt ihop i fem år<3
Eftersom han är adopterad är hans adoptionsdag även hans födelsedag har jag bestämt. Jag vet ju inget annat, men åh vad jag önskar att han kunde prata och berätta. Hur det egentligen är, hur och var han är uppväxt, varför han blev hemlös, vad han kallades.
 
Sedan den 20e februari 2013 kallas han i alla fall Gossen, den finaste lille filur jag vet. Det var då jag åkte iväg från Mölndal till Lysekil för att hämta hem honom. Jag har vetat sedan alltid att jag vill ha katt. Så i slutet av 2012 när jag fick min första egna lägenhet, började jag direkt leta efter en potentiell pälskompis. Att adoptera kändes även ganska självklart. Att öppna sitt hem för nån som är lite vilse eller som hamnat snett.
 
Ungefär två månader efter min inflytt hittade jag honom efter en stunds googlande. Katthemmet han var intagen på hade bilder och små korta beskrivningar på varje kisse. Jag har alltid tyckt att just vita tassar är så fint, och därför klickade jag in just på hans annons. Och den stämde så bra in på vad jag sökte. "Mycket kelig och älskar att krypa ihop i knäet och gosa". Minst sagt! Gossen är knävärmare deluxe.
 
I år är han beräknad att fylla 10. Men trots att små synliga vita hårstrån börjat komma fram runt nosen, får han fortfarande sina bus-anfall och springer runt som den lille pojke han alltid varit.
 
Idag startade vi dagen med presenter förstås (hans bästa godis, påfyllning av kattgräs, och ett guldhalsband med hans namn).
 
Tackar mig själv varje 20e februari att jag skickade iväg det där mejlet. Eller varje dag ju såklart. Fem år känns egentligen ganska lite, han är så självklar att det är som om jag haft han föralltid.
Tror jag kan skriva en hel roman om Gossen. Så jag slutar här. Puss världens bästa<3 Tack för att du vill vara min.
 
---
Andra inlägg om Gossen:
 
 
Allmänt, Gossen, Tankar | Gossen, Husdjur | |
#1 - - Dixi Wonderland:

Vilken sötis :D

Svar: Det är han verkligen :))
Ronette

#2 - - Ellen:

orkar inteeee vad gulligt! <3 stort grattis till honom, och till dig!

Svar: <3
Ronette

Upp