Blåsig söndag och favoriter i insta-format.


Hej! Vad gör ni idag? Själv sitter jag i soffan ihop med en snarkande katt och tittar på hur snön blåser som en ökenvind från taken. Igår pratade vi om att gå söndagspromenad igen, såsom vi gjorde förra veckan, får se om vi blåser bort.
 
Lediga söndagar är annars vigda åt inspiration på olika sätt tycker jag. Har på sistone tänkt att jag skulle vilja upptäcka nya konton på instagram att följa. Kanske kan vi tipsa varann? Okej jag börjar, här är några av mina favoriter:
 
Sebastian är en grabb i stockholm som driver butik, fixar extremt fotovänliga frukostar och bor som i det finaste inredningsmagasinet. Till vårt sovrum kommer vi inspireras av hans mysiga sänghörna.
 
 
Norsk jente som lägger upp bilder som tagna från ett nostalgiskt fint fotoalbum. Älskar färgtonen och stämningen.
 
 
Platser som hade kunnat vara från en Wes Anderson-film. Mycket centrerat, färgglatt och magiskt. Plus att det står en liten faktatext om varje plats.
 
 
Behöver väl egentligen ingen närmare presentation? Vintage-fint, snittblommor, tyllklänningar och goda grejer.
 
 
Ett magasin som handlar om husdjur och deras ägare. För varje nytt nummer har de varit i en särskild stad. Blir ej gulligare än såhär. Skulle de få för sig att ha Issue Oskarshamn någon gång hoppas jag att Gossen får vara med ;)
 
 
Fiolspelande tjej som visar fikor, böcker och snygga naturmiljöer. En vill ba följa med henne ut på utflykt!
 
 
Brittisk modebloggare som jag vill sno garderoben från. Har heller aldrig sett någon innan ha så perfekta hairbuns som hon.
 
 
En får vara partisk och tipsa om sin egna katts konto va? Ja okej bra. klart ni måste följa världens gulligaste katt på insta.
 
 
Ett till djur jag tycker är gulligt. Nämligen Beatas vovve Harry som älskar bollar och att bli lerig. Hänger även med på kontoret eller i tunnelbanan då och då.
 
 
Foton på snygga magasin jämte en kaffekopp. Färgmatchat och najsigt.
 
 
Er tur! Vad har ni för favoritkonton? Vill ni följa mig heter jag ronettes där. Pöss.
 
 
 
Allmänt, Listat | Inspiration, Instagram | |
#1 - - Erika :

Vad glad jag blev nu! ❤️

Svar: :D
Ronette

#2 - - Ellen:

fint att många av dina favoriter också är mina!

#3 - - Hemma Hos Felicia:

Jag skrev ett liknande inlägg för någon vecka sedan med instagram-konton som inspirerar mig! Och de som du tipsar om är verkligen peppiga de med!! :)

Mina favoriter hittar du här : http://feliciahblogg.webblogg.se/2018/january/4-nya-instagramfavoriter.html

Svar: Kul! Ska spana in det.
Ronette

#4 - - Ellen Gräntz:

Gillar @solig och @livrickardsdotter och @dudeellen och @amandamariajosefina också :)

Svar: Håller med, de är också riktigt bra!
Ronette

#5 - - Linn:

Jag har aldrig hört talas om varken @accidentallywesanderson eller @alicecatherine förr och blir så glad för att båda två verkar SÅ nice. Dom ska jag börja följa bums (man kan ju aldrig få för mycket Wes Anderson-inspiration i vardagen liksom!).

Svar: Vad kul att jag kunde inspirera dig! Men eller hur, wes-kontot är verkligen fantastiskt.
Ronette

#6 - - Sara:

Följer också alicecatherine! Kan tipsa om en annan Manchester modebloggare @sophia_rosemary som jag vill sno garderoben av.

Svar: Henne har jag missat. Tack, superbra tips!
Ronette

Upp