Nyårslöfte: se bättre.


Ett "löfte" för det här året, som jag inte tog med på min 2018-lista men som ändå ligger i bakhuvudet lite hela tiden, är att skaffa ett par glasögon och verkligen använda dom.
 
Jag är egentligen närsynt och har nåt litet bytningsfel på ena ögat, men är sjuuukt dålig på att använda de glasögon som redan ligger här hemma. Därför tänkte jag, om jag skaffar ett par som jag verkligen tycker är snygga, och som en kan se som en accessoar, kanske jag blir bättre på detta. Och slipper uppfattas som en dryg en när jag inte hälsar på bekanta på stan :')
 
Ace&Tate är ett glasögonmärke jag gillar och beställt deras prova-på-hemma-grej i två omgångar. Både första och nu andra gången var det en särskild modell som heter Pierce som jag fastnade lite extra för. Den här gången valde jag en lite mörkare nyans som de kallar Tiger Wood.
 
Dessa alltså! Vad tycker ni? Gillar att de är sköldpaddsfärgade(?) och mörkare upptill.
 
Instagram tyckte fina 100 procent.
 
Så det lutar ju åt dessa.
Men ni som har glajjor. Berätta! Var kommer de ifrån? Har ni haft samma föralltid eller gillar ni att variera? Använder ni hela tiden eller bara ibland? Nåt favoritmärke som jag kanske missat i glasögondjungeln?
 
(gu vad detta kändes lite reklamigt, obs är ej sponsrad här vill bara starta glasögondiskussion😁)
Puss på er och glad solig söndag!
 
 
Kläder & utseende | Glasögon | |
#1 - - Linn:

Jag köpte mina första glasögon för tre år sen. Hade maximalt svårt att bestämma mig men blev tillslut rätt nöjd. Men inte nöjd nog för att det ska kännas som en naturlig del av mig och min klädsel/stil - så på många sätt känner jag igen det du beskriver. Jag har länge tänkt att jag ska köpa ett par nya - ett par som känns mera rätt och som jag har på hela tiden. Kommer bara aldrig till skott och har lite dåligt samvete över att "dumpa" mina gamla. Svårt liksom.

Jag instämmer med Instagram förresten! Döfina till dig ju!

Svar: Tack! Jaa visst är det knepigt! När jag först skaffade kändes det så lustigt att ha nåt i ansiktet och att jag hela tiden såg bågen själv att jag fick svårt att slappna av haha. Då är det klart att en aldrig lyckas vänja sig. Jag tänker att man kanske ska göra som med nya skor, använda nån eller några timmar i taget för att sakta bli van och bekväm.
Ronette

#2 - - Angelica Wåhlin:

Så snygga, ramade in ditt ansikte fint!

Svar: Tack snälla!
Ronette

#3 - - Ellen:

kanonfina!! jag kör för det mesta linser (men använder dem alldeles för länge </3) och har därför mest ett par glasögon att kunna bryta av med. för mig har det liksom aldrig blivit så pass bra att jag sett det som mer najs än linser :( men jag tror verkligen på det där med att leta tills en hittar prick rätt!

Svar: Tack! Ja så knepigt ju. Kan tänka mig att en blir lite "glasögon-lat" om en är van vid linser istället.
Ronette

Upp